الهامی: تیم ملی یک مزیت بزرگ دارد اما مقابل هنگ کنگ خودمان را خلع سلاح کردیم
الهامی: تیم ملی یک مزیت بزرگ دارد اما مقابل هنگ کنگ خودمان را خلع سلاح کردیم

ساکت الهامی سرمربی مس رفسنجان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی فارس، درباره عملکرد تیم ملی در دیدار مقابل هنگ کنگ اظهار داشت: قبل از هر چیز باید بگویم فلسفه بازی تیم ملی مقابل هنگ کنگ مشخص نبود. ما در این دیدار از شهریار مغانلو در نوک پیکان خط حمله استفاده کردیم در حالی […]

ساکت الهامی سرمربی مس رفسنجان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی فارس، درباره عملکرد تیم ملی در دیدار مقابل هنگ کنگ اظهار داشت: قبل از هر چیز باید بگویم فلسفه بازی تیم ملی مقابل هنگ کنگ مشخص نبود. ما در این دیدار از شهریار مغانلو در نوک پیکان خط حمله استفاده کردیم در حالی که فقط از سمت راست برای او ارسال‌هایی انجام می‌شد و در سمت چپ کسی نبود که ارسال‌های خوبی برای مهاجم بلند قامت تیم ملی انجام دهد و در واقع ما با این کار خودمان را خلع سلاح کردیم.

وی افزود: به نظر من حضور احسان حاج صفی در جناح چپ مفیدتر بود البته در این مورد باید به نظر و سلیقه سرمربی تیم ملی احترام گذاشت.

- الهامی: تیم ملی یک مزیت بزرگ دارد اما مقابل هنگ کنگ خودمان را خلع سلاح کردیم

الهامی درباره عملکرد برخی از بازیکنان تیم ملی عنوان کرد: نکته بعدی اینکه ما طارمی را بی دلیل از دروازه دور کردیم. مهدی شرایط بدنی فوق العاده‌ای دارد و در محوطه جریمه یک مهاجم بسیار خطرناک است اما یک حرکت انفجاری هم از طارمی ندیدیم که این مسئله بیشتر به خاطر شکل بازی تیم ملی بود.

وی افزود: در مورد سامان قدوس هم در بسیاری از دقایق بازی دیدیم که او سر جای خود قرار ندارد تا بتواند پاس‌های آخر را بدهد. سامان چند بار در کناره‌ها دیده شد و خلأ او در وسط زمین کاملاً مشخص بود. در مجموع فوتبال تیم ما کاملا تحت تاثیر تیم هنگ کنگ بود. البته نه اینکه هنگ کنگی‌ها بازی را در اختیار داشته باشند اما توانستند تا حد زیادی ما را تحت تاثیر خودشان قرار دهند. من حساب کردم در نیمه اول بیش از ۶۰ ضربه سر به توپ زده شد.

سرمربی مس رفسنجان گفت: ما هنوز فرق حفظ توپ و گردش توپ را بلد نیستیم. در گردش توپ همه بازیکنان در جریان مسابقه قرار می‌گیرند و تیم سودش را می‌برد اما در مقابل هنگ کنگ تیم ما نتوانست گردش توپ خوبی داشته باشد. ما باید بتوانیم از بازیکنانی مثل رامین رضاییان و مهدی طارمی بهترین بازی را بگیریم اما سوال اینجاست که آیا بازیکنی با خصوصیات طارمی باید بدود و بجنگد تا توپ‌ها را به شهریار مغانلو برساند؟!

- الهامی: تیم ملی یک مزیت بزرگ دارد اما مقابل هنگ کنگ خودمان را خلع سلاح کردیم

الهامی درباره حسن و مزیت تیم ملی هم اظهار داشت: از تیم ملی انتقاد کردیم و حالا باید حسن کار امیر قلعه نویی را هم بگوییم. او خلاقیت بازیکنان را آزاد کرده و می‌بینیم که بازیکنانی مثل قایدی و قدوس از خلاقیت خود استفاده می‌کنند. البته بازیکنی مثل قدوس نسبت به بازی اول افت کرده بود که این هم به دلیل جابجایی بی دلیل او در نقاط مختلف زمین بود در حالی که قدوس باید پشت سر مهاجمان باشد تا بتواند پاسهای آخر را به خوبی ارسال کند.

وی ادامه داد: به نظر من با بازگشت سردار آزمون و سعید عزت اللهی به ترکیب اصلی و قرار گرفتن امثال قدوس و طارمی در جای خودشان تیم ملی شرایط بهتری پیدا می‌کند و سطح فنی‌اش بالا می‌رود. اگر این اتفاقات رخ بدهد دوباره شاهد تشکیل زوج سردار و طارمی خواهیم بود و تیم ملی باز هم می‌تواند مدعی اصلی قهرمانی جام ملت‌های آسیا باشد.

پایان پیام/





منبع: فارس