جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی منازل مردم در اردوگاه الشاطی در نوار غزه را بمباران کردند. ارتش رژیم صهیونیستی همزمان با تجاوزات گسترده مستمر به نوار غزه، به الخلیل در کرانه باختری یورش برد. تجاوزات اشغالگران در حالی همچنان ادامه دارد که خانواده های اسیران صهیونیست نزد مقاومت، بار دیگر علیه نتانیاهو تظاهرات کرده و […]

جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی منازل مردم در اردوگاه الشاطی در نوار غزه را بمباران کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی همزمان با تجاوزات گسترده مستمر به نوار غزه، به الخلیل در کرانه باختری یورش برد.

تجاوزات اشغالگران در حالی همچنان ادامه دارد که خانواده های اسیران صهیونیست نزد مقاومت، بار دیگر علیه نتانیاهو تظاهرات کرده و خواستار عقد سریع قرارداد مبادله اسیران شدند.

این در حالی است که یک مقام امنیتی رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که کابینه جنگ این رژیم در آستانه فروپاشی است و نتانیاهو مردد است و به وقت تلف کردن ادامه می دهد.

ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه سیاست جنگ طلبی و گسترش تجاوزات به همه منطقه، جنوب لبنان را هدف حملات توپخانه ای قرار داد.

تنش در کابینه اسرائیل تا مرز کتک‌کاری

تنش در کابینه اسرائیل تا مرز کتک‌کاری

وزیر جنگ رژیم اشغالگر تلاش کرد که به دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل حمله کند و اوضاع نزدیک به قدری متشنج شود که کار به کتک کاری برسد.

پایگاه صهیونیستی والا خبر داد که «یوآو گالانت» وزیر جنگ این رژیم درصدد بود که به دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی حمله کند و اوضاع نشست کابینه به حدی وخیم شده بوده که به مرز کتک‌کاری رسیده بود.

این پایگاه خبری اضافه کرد: «گالانت وزیر امور راهبردی اسرائیل را تهدید کرد که نیروی یگان گولانی را احضار خواهد کرد تا اوضاع کابینه جنگ را به کنترل در آورد. »

این در حالی است که رسانه‌های اسرائیلی امروز در گزارش‌هایی از قوت‌گرفتن احتمال فروپاشی کابینه جنگ تل‌آویو به دلیل اختلافات شدید بین اعضای آن و استعفای قریب‌الوقوع بنی‌ گانتز خبر دادند.

 روزنامه اسرائیل هیوم امروز در گزارشی نوشت: «بنی گانتز مدت‌هاست که تصمیم گرفته از کابینه جنگ استعفا دهد و اکنون تنها چیزی که نیاز دارد، بهانه است. »

نتانیاهو ۷۴ ساله ظاهراً کابینه جنگ را رهبری می‌کند اما نقش اصلی او تلاش برای به تعویق انداختن تصمیم‌گیری‌های کلیدی مانند زمان شروع حمله زمینی به غزه، حمله به حزب‌الله لبنان، پذیرش اولین توافقنامه آزادی گروگان در نوامبر و توافقات آینده است. یکی از مقامات امنیتی اسرائیلی می‌گوید: «نتانیاهو در حال مضطرب شدن است و وقت تلف می‌کند. ترس اصلی او تصمیم گیری در مورد کاهش درگیری‌ها است چون باعث می‌شود احزاب راست افراطی در دولت او ائتلاف را ترک و انتخابات زودهنگام برگزار کنند. »

 در مورد گانتس، تایمز نوشت: او در پنج سال گذشته رقیب سیاسی نتانیاهو بوده و بر اساس نظرسنجی‌ها اگر امروز انتخابات برگزار شود، او پیروز می‌شد. او معتقد است که اسرائیل باید توافقی برای آزادی اسرای باقی‌مانده را در اولویت قرار دهد و در صورت لزوم با آتش‌بس موافقت کند. گانتس کسی بود که در ابتدا از نتانیاهو خواست تا کابینه جنگ را تشکیل دهد تا نفوذ راست افراطی را به حداقل برساند و اسرائیل را متحد کند اما نزدیکان او می‌گویند که صبرش رو به اتمام است و اگر احساس کند که دیگر نمی‌تواند بر تصمیم‌گیری نتانیاهو تأثیر بگذارد، دوباره به جمع مخالفان برمی‌گردد و خواهان انتخابات خواهد شد.

در ادامه می‌خوانیم: گالانت ۶۵ ساله یک عنصر تندرو در کابینه جنگ است که برای حمله به حزب الله و مخالفت با توافق تبادل اسرا تلاش کرد و اکنون نمی‌تواند تنفر خود را نسبت به نتانیاهو که سال گذشته تلاش کرد او را بزیرنویسر کند، پنهان کند. او حتی از حضور در کنفرانس‌های مطبوعاتی با نتانیاهو خودداری می‌کند، مگر اینکه گانتس نیز به آن ملحق شود.

روزنامه تایمز چاپ لندن در گزارشی نوشت : پس از بیش از ۱۰۰ روز جنگ، پیشرفت محدود اسرائیل در از بین بردن حماس، تردیدهایی را در فرماندهی عالی ارتش در مورد امکان دستیابی کوتاه مدت به اهداف اصلی این «رژیم» در زمان جنگ ایجاد کرده است: ریشه کن کردن حماس و همچنین آزادی اسیران اسرائیلی که هنوز در غزه هستند.

طبق گزارش روزنامه یدیعوت آحارانوت رهبر ائتلاف مخالفان یائیر لاپید هم از این استعفا استقبال و اذعان کرده که «من حاضرم با گانتز به هر نحوی همکاری کنم؛ حتی در شرایطی که خود او، گادی، یولی و یا گالانت به عنوان نخست‌وزیر انتخاب شوند. »

اختلافات در کابینه جنگ اسرائیل زمانی پررنگ شد که نتانیاهو با وجود گذشت سه ماه از جنگ غزه و شکست‌های میدانی بدون هیچ دستاوردی، نظرات گانتز و وزیر جنگ خود یوآو گالانت را رد و با مقامات شاباک مخالفت کرد.

عملیات ضد صهیونیستی بامدادی در جنوب شهر جنین

جوانان مبارز فلسطینی در کرانه باختری طی عملیاتی در شهرک میثلون در جنوب شهر جنین ، نظامیان متجاوز صهیونیست را هدف قرار دادند.

تاکید تحلیلگران صهیونیست بر غرق شدن ارتش رژیم اسرائیل در باتلاق غزه

تحلیلگران صهیونیست در یک برنامه درباره ادامه تجاوزات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه اذعان کردند که تا کنون ارتش این رژیم به هیچ دستاوردی و اهداف اعلام شده خود نرسیده و آنچه مشاهده می شود غرق شدن این ارتش در باتلاق و گل و لای غزه است.

یک تحلیلگر صهیونیست گفت این وضعیت همانند تمام جنگ های اخیر است، نظامیان خود را اعزام می کنیم تا کشته شوند.

 بمباران مستمر اردوگاه جبالیا

جنگنده های رژیم صهیونیستی بامداد امروز یکشنبه منازل مردم در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه را بمباران کردند که به شهید و زخمی شدن شماری از شهروندان  بی دفاع منجر شد.

 حمله شدن شمار زیادی از نظامیان صهیونیست به قلقیلیه و نابلس

شمار زیادی از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز یکشنبه به شهر قلقیلیه و شهرک قریوط در جنوب نابلس واقع در کرانه باختری اشغالی یورش بردند

 حمله توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی به «دیرالبلح»

همزمان با پرواز گسترده پهپادهای شناسایی ارتش رژیم صهیونیستی در آسمان دیرالبلح، توپخانه ای رژیم هم منازل مردم را گلوله باران کرد.

از سوی دیگر در بمباران منازل مردم در خان یونس در جنوب نوار غزه شماری از شهروندان بی دفاع شهید و زخمی شدند.

اعتراف رسمی آمریکا به هدف قرار گرفتن پایگاه عین الاسد

فرماندهی مرکزی تروریستی آمریکا موسوم به سنتکام به هدف قرار گرفتن پایگاه عین الاسد مقر اشغالگران آمریکایی در غرب عراق اعتراف کرد و افزود چند موشک بالستیک به این پایگاه شلیک شده است.

بمباران مجدد خان یونس در جنوب نوار غزه

جنگنده های رژیم صهیونیستی بامداد امروز یکشنبه منازل مردم در محله الامل در غرب خان یونس واقع در جنوب نوار غزه را بمباران کردند.

شلیک ۴۰ راکت به سمت پایگاه عین الاسد

همچنین رسانه‌های عراقی اعلام کردند در حمله امروز مقاومت اسلامی به مقر اشغالگران، ۴۰ راکت به سمت پایگاه عین الاسد که نیروهای آمریکایی در عراق مستقر هستند شلیک شد.

منبع خبر: رکنـا