کلینزمان الگوی قلعه نویی را در جام ملت ها پیش گرفت!
کلینزمان الگوی قلعه نویی را در جام ملت ها پیش گرفت!

کلینزمان سرمربی صاحب نام تیم ملی کره جنوبی صحبت هایی را انجام داد که شباهت زیادی به حرف های قلعه نویی دارد.

به گزارش زیرنویس، دیدار تیم‌های ملی کره جنوبی و اردن با تساوی دو – دو در گروه E همراه شد تا واکنش یورگن کلینزمان سرمربی مشهور کره جنوبی تبدیل به سوژه رسانه‌ها شود.

کلینزمان در بخش‌هایی از نشست خبری پس از تساوی روز شنبه تیمش گفت: من خودم سال‌ها فوتبالیست بوده‌ام و می‌دانم هر بازیکنی شرایط و ریتم خاص خودش را دارد. وقتی در یک تورنمنت بازی ‌می‌کنید نمی‌توانید با یک بازی درباره کسی قضاوت کنید.

او ادامه داد: خیلی مهم است که این مشکلات را هر چه سریع‌تر برطرف کنیم و در بازی بعدی به همه نشان بدهیم که مشکلات حل شده‌اند. خیلی کار داریم. هر بازی‌ای حکم فینال را دارد. بازی بعدی مهم است و مهمترین چیز برای ما در حال حاضر صعود به مرحله یک‌هشتم است.

کلیدواژه‌های کلینزمان در این نشست شباهت زیادی به صحبت‌های امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی ایران پس از بازی با هنگ کنگ داشت. او نیز با اشاره به فلسفه هر بازی یک فینال از عملکرد بازیکنان خود انتقاد کرد اما تلاش بازیکنان را نیز قابل ستایش دانست.

کلینزمان الگوی قلعه نویی را در جام ملت ها پیش گرفت!

هر دو مربی در حالی به فکر بهبود کیفیت فنی تیم خود هستند که مدعیان سنتی قهرمانی جام ملت‌های آسیا به شمار می‌روند اما فشارهای متفاوتی را تحمل می‌کنند.

مشاهدات خبرنگار مهر از قطر راوی فشار مضاعف روی دوش بازیکنان و مربیان تیم ملی ایران در خصوص قهرمانی است این در حالی است که کلینزمان با کره جنوبی نه رؤیای قهرمانی را در سر هواداران می‌پروراند و نه مورد انتقادات تند و تیز پس از شوک تساوی مقابل اردن قرار می‌گیرد.

تکرار جملات قلعه نویی از دهان سرمربی صاحب سبکی همچون کلینزمان نشان می‌دهد تفکر فینال گونه در هر بازی از یک تورنمنت می‌تواند بهترین فلسفه برای نزدیک شدن به قهرمانی جام ملت‌های آسیا قرار بگیرد.

منبع: مـهر