به گزارش زیرنویس از نیروی هوایی ارتش ، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی امروز – یکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲ – در کنگره بزرگداشت شهدای نیروی هوایی ارتش در دانشگاه شهید ستاری با تسلیت شهادت مدافعان حرم در حمله روز گذشته رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: این کنگره با هدف بزرگداشت یاد  هزار و ۲۵۸ شهید نیروی […]

به گزارش زیرنویس از نیروی هوایی ارتش ، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی امروز – یکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲ – در کنگره بزرگداشت شهدای نیروی هوایی ارتش در دانشگاه شهید ستاری با تسلیت شهادت مدافعان حرم در حمله روز گذشته رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: این کنگره با هدف بزرگداشت یاد  هزار و ۲۵۸ شهید نیروی هوایی ارتش و تجلیل از خانواده‌های آنان برگزار شد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش افزود: در ابتدا، شهادت جمعی از مدافعان حرم را به محضر حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج)، رهبر معظم انقلاب و خانواده‌های آن‌ها و همچنین، برادران غیرتمندم در سپاه پاسداران تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

وی افزود: شرکت مسئولین عالی رتبه لشکری و کشوری نمایندگان محترم ولی فقیه در استان‌ها و خانواده‌های معزز شهدا که صاحبان اصلی این مراسم پر خیر و برکت هستند، مایه فخر و مباهات است. حضور پیشکسوتان سال‌های دفاع مقدس که شهیدان زنده ما هستند به این کنگره زینت دوچندان بخشیده است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش در ادامه با اشاره به اهداف برگزاری کنگره شهدای نیروی هوایی ارتش بیان کرد: این کنگره با هدف بزرگداشت ۱۲۵۸ شهید نیروی هوایی ارتش از جمله ۶۳ شهید دانشگاه هوایی شهید ستاری برگزار شده است.

وی ادامه داد: دیدار و دلجویی از همه خانواده‌های معزز شهدا در اقصی نقاط کشور، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی حضور پیشکسوتان در جمع دانشجویان و رسانه‌ها برای تبیین نقش فداکاری شهدا و عزت و اقتدار ایران عزیز از جمله برنامه‌های جانبی این کنگره بوده است.

امیر واحدی با اشاره به مشارکت پایگاه‌های نیروی هوایی ارتش در کنگره بزرگداشت شهدای این نیرو،‌ تصریح کرد: در حال حاضر همزمان با برگزاری مراسم در دانشگاه هوایی ستاری در ۱۰ پایگاه نیروی هوایی صدا و تصویر ما را دریافت می‌کنند و در این مراسم به صورت برخط حضور دارند.

وی ادامه داد: همچنان که زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای واقعه عاشورا طی سده‌های متمادی منجر به زنده ماندن و فراگیری مکتب عاشورا شده است در جهانی که با سرعت به سوی استحاله فرهنگی و هویتی می‌رود نکوداشت یاد و خاطره شهدا ما را در امان نگاه می‌دارد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش تاکید کرد:‌ اگر بخواهیم در جامعه نیروهای مسلح شاهد رویش بابایی‌ها ستاری‌ها یاسینی‌ها و دوران‌ها باشیم راهکار آن زنده نگه داشتن یاد و خاطره ایشان و تشریح نوع نگاه به زندگی، ایمان و ولایتمداری آن‌هاست.

وی افزود: فرهنگ‌سازی این ویژگی‌ها در بین نسل جوان شهیدان زیستن را هم در پی خواهد داشت. ما در خلوص نیت، عدم ترس از مرگ و حضور به هنگام در پشتیبانی از جبهه مقاومت توسط دانش آموختگان همین دانشگاه حضور بابایی‌های جوان را شاهد بودیم این مسیر امیدبخش با تمسک به سیره شهدا در نیروی هوایی ادامه خواهد یافت.

منبع خبر: رکنـا