به گزارش زیرنویس از خانه ملت ،  نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز( یکشنبه ) و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۳ ، جزء ۲ بند «ب» و بند «پ» تبصره یک این لایحه را تصویب کردند. ب- به شهرداری‌های کشور و سازمان‌های وابسته به آنها اجازه داده می‌شود: ۲- تا […]

به گزارش زیرنویس از خانه ملت ،  نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز( یکشنبه ) و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۳ ، جزء ۲ بند «ب» و بند «پ» تبصره یک این لایحه را تصویب کردند.

ب- به شهرداری‌های کشور و سازمان‌های وابسته به آنها اجازه داده می‌شود:

۲- تا سقف ۱۲۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت با تضمین خود با اولویت به کارگیری محصولات دانش بنیان منتشر نمایند.

در مواردی که هزینه‌کرد شهرداری‌ها از محل مجوز این جزء با تأیید وزارت نفت منجر به کاهش مصرف سوخت می‌شود، تضمین بازپرداخت اصل و سود این اوراق ۳۰ درصد از طریق سازوکار گواهی‌های صرفه‌جویی و از منابع حساب بهینه‌سازی موضوع ماده (۴۶) قانون برنامه پنج ساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران و ۷۰ درصد توسط شهرداری‌ها صورت می‌گیرد.

پ- به منظور تسریع در تأمین اعتبار طرحهای تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به ویژه برای مناطق سردسیر، به وزارت امور اقتصادی و دارایی (خزانه داری کل کشور) اجازه داده می‌شود با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی از طریق اسناد اعتباری و اوراق مالی اسلامی با استفاده از ظرفیت نظام بانکی کشور با اتکاء به منابع موضوع ماده (۱۲۵) «قانون محاسبات عمومی کشور»، در سقف اعتبارات ردیف‌های مربوط در این قانون تجهیز و تا سقف ۵۰ درصد ردیف‌های اعتباری طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای با تشخیص سازمان مذکور پرداخت نماید. این اسناد قابلیت تسویه مطالبات مالیاتی دولت از اشخاص حقیقی و حقوقی را دارد. در صورت استفاده خزانه‌داری کل کشور از وجوه موضوع ماده ۱۲۵ «قانون محاسبات عمومی کشور» وجوه مزبور باید در سال ۱۴۰۳ مسترد شود.

منبع خبر: رکنـا