به گزارش زیرنویس به نقل از رکنا،مجلس شورای اسلامی یکی از دو رکن قوه مقننه جمهوری اسلامی ایران می باشد که نمایندگان آن هر چهار سال یک بار و از طریق انتخابات تعیین می‌شوند.تاکنون یازده دوره ازانتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شده‌است؛ انتخابات دورهٔ اول در ۲۴ اسفند ۱۳۵۸ و انتخابات دورهٔ یازدهم در ۲ […]

به گزارش زیرنویس به نقل از رکنا،مجلس شورای اسلامی یکی از دو رکن قوه مقننه جمهوری اسلامی ایران می باشد که نمایندگان آن هر چهار سال یک بار و از طریق انتخابات تعیین می‌شوند.تاکنون یازده دوره ازانتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شده‌است؛ انتخابات دورهٔ اول در ۲۴ اسفند ۱۳۵۸ و انتخابات دورهٔ یازدهم در ۲ اسفند ۱۳۹۸ انجام شد. امسال نیز انتخابات مجلس در کشورمان برگزار می شود اما انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان ۱۴۰۲ در چه تاریخی برگزار می شود.

انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۴۰۲ چه روزیه؟

همانطور که گفتیم انتخابات دورهٔ یازدهم مجلس شورای اسلامی در ۲ اسفند ۱۳۹۸ انجام شد و بعد از گذشت چهار سال انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار می شود و مردم برای تعیین نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس به پای صندوق های رای خواهند رفت.

دوازدهمین مجلس شورای اسلامی با حضور ۲۹۰ نفر از نمایندگان در ساختمان مجلس رسماً کارش را آغاز خواهد کرد. در روز جمعه تاریخ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز همزمان با انتخابات مجلس برپا می شود.