ادعای جنجالی تاج درباره ماشین‌های لاکچری سوژه شد
ادعای جنجالی تاج درباره ماشین‌های لاکچری سوژه شد

خبرورزشی نوشت: مهدی تاج مهمان برنامه برمودا در شبکه نسیم بود. برنامه‌ای که با اجرای کامران نجف‌زاده شب گذشته روی آنتن تلویزیون رفت و سعی داشت گفت‌وگویی متفاوت و صمیمانه با رئیس فدراسیون فوتبال داشته باشد. در بخشی از این برنامه صحبت به اهدای حواله واردات خودرو به بازیکنان تیم ملی فوتبال کشید؛ پاداشی که […]

- ادعای جنجالی تاج درباره ماشین‌های لاکچری سوژه شد

خبرورزشی نوشت: مهدی تاج مهمان برنامه برمودا در شبکه نسیم بود. برنامه‌ای که با اجرای کامران نجف‌زاده شب گذشته روی آنتن تلویزیون رفت و سعی داشت گفت‌وگویی متفاوت و صمیمانه با رئیس فدراسیون فوتبال داشته باشد.

در بخشی از این برنامه صحبت به اهدای حواله واردات خودرو به بازیکنان تیم ملی فوتبال کشید؛ پاداشی که هرچند برای صعود به جام جهانی تعیین شده بود، اما با توجه به نتایج تیم ملی در آن رقابت‌ها و شکست تاریخی مقابل انگلیس، بسیاری آن را حق ملی‌پوشان ندانستند. از سوی دیگر اهدای چنین پاداش‌هایی به بازیکنان فوتبال نوعی تبعیض در حق قهرمانان دیگر رشته‌ها تلقی شد. بعد‌ها موضوع ابعادی اجتماعی به خود گرفت و بسیاری این تصمیم که فرصت عبور از یک محدودیت قانونی، به‌عنوان پاداش در نظر گرفته شود را وهن قانون و ظلم به آحاد جامعه دانستند. خلاصه ماجرا این‌که پس از ورود بسیاری از این خودرو‌ها به کشور و درحالی‌که اقدامات قانونی و گمرکی آن‌ها انجام شده بود، دیوان عدالت اداری حکم به غیرقانونی‌بودن این پاداش‌ها داد تا فعلا وعده معاون اول رئیس‌جمهور روی زمین باشد.

به برنامه شب گذشته برگردیم؛ آن‌جا که مهدی تاج درباره این پاداش جنجالی توضیح داد و به زعم خود شفاف‌سازی کرد. رئیس فدراسیون فوتبال ابتدا ورزشِ تحت مدیریت خود را متفاوت از دیگر رشته‌ها دانست و گفت: فوتبال یک ورزش گروهی است که مدال ندارد؛ اگر در بقیه رشته‌ها هم‌چون کشتی، قهرمانان روی سکو می‌روند و مدال می‌گیرند، در فوتبال کسی مدالی نمی‌گیرد؛ حالا وقتی تیمی به جمع ۳۲ تیم برتر جهان می‌رسد، این از نظر ما یک مدال است!

مهدی تاج هرچند در خلال این صحبت‌ها یک‌بار به اشتباه از بسکتبال نام برد و با اصلاحی سریع به مثال‌هایی از ورزش‌های انفرادی بازگشت، در نهایت مشخص نکرد تکلیف دیگر ورزش‌های گروهی در این تمایزی که برای فوتبال قائل شده چیست.

رئیس فدراسیون پس از این مقدمه یادآور شد با حواله خودرو پولی به بازیکنان تعلق نگرفته و کل هزینه‌ها را خود آن‌ها پرداخت کرده‌اند. تاج هوشمندانه واکنش کامران نجف‌زاده به این‌که همین حواله‌ها می‌تواند سودی نجومی برای بازیکنان در پی داشته باشد را نادیده گرفت.

اما اوج روشن‌گری آقای رئیس آن‌جا بود که پاداش بازیکنان تیم ملی را به معافیت از «ممنوعیت واردات خودروی بالای ۲۰۰۰ سی‌سی» تقلیل داد؛ مهدی تاج رو به مجری برنامه تاکید کرد خودرو با حجمِ موتور کم‌تر از ۲۰۰۰ سی‌سی که برای همه آزاد است؛ «شما هم می‌تونی بری بیاری»! به نظر می‌رسد آقای تاج حداقل ۵ سال از اوضاع واردات خودرو و ماشین‌های درحال تردد در خیابان‌های کشور بی‌خبر است.

رئیس فدراسیون فوتبال در پایان و درباره مخالفت دیوان عدالت اداری، خبری خوش برای ملی‌پوشان داشت و گفت: وزارت ورزش پی‌گیر است با تعمیم این شرایط برای دیگر قهرمانان کشور، مشکل بازیکنان تیم ملی فوتبال را حل کند.

منبع: اطلاعات انلاین