پیشنهاد ایران برای میزبانی قهرمانی جهان کدام شهرها است؟
پیشنهاد ایران برای میزبانی قهرمانی جهان کدام شهرها است؟

به گزارش خبرنگار ورزشی زیرنویس، وحید مرادی سرپرست فدراسیون والیبال اخیراً سفری به لوزان داشت و در این سفر جلساتی را با مسوولان فدراسیون جهانی والیبال برگزار کرد. یکی از موضوعاتی که در این جلسات مطرح شد، بحث میزبانی ایران برای مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۵ و لیگ ملت‌ها بود. با استناد به اظهارات وحید مرادی، […]

به گزارش خبرنگار ورزشی زیرنویس، وحید مرادی سرپرست فدراسیون والیبال اخیراً سفری به لوزان داشت و در این سفر جلساتی را با مسوولان فدراسیون جهانی والیبال برگزار کرد.

یکی از موضوعاتی که در این جلسات مطرح شد، بحث میزبانی ایران برای مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۵ و لیگ ملت‌ها بود. با استناد به اظهارات وحید مرادی، مسوولان FIVB از پیشنهاد ایران استقبال کرده‌اند اما هنوز تصمیم نهایی خود را نگرفته‌اند.

با توجه به اینکه میزبانی کشورهای برای رقابت‌های قهرمانی جهان باید حداقل در ۴ شهر برگزار شود، ایران هم باید به زودی تصمیمش را برای انتخاب شهرهای میزبان بگیرد. وحید مرادی، سرپرست فدراسیون والیبال با تایید این خبر به خبرنگار ورزشی زیرنویس، گفت: ما در ایران شرایط بسیار خوبی برای میزبانی مسابقات مختلف داریم. شهرهای مختلف ایران این آمادگی را دارند تا با استقبال پرشور خود از حریفان میزبانی کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شهرهای مدنظر فدراسیون برای میزبانی مسابقات قهرمانی جهان مشخص شده‌اند یا خیر، خاطرنشان کرد: شهرهایی همچون تهران، ارومیه، یزد، تبریز، اردبیل، مشهد، اصفهان و … شرایطی دارند که می‌توانند از تیم‌های مختلف میزبانی کنند. با توجه به اینکه FIVB هنوز تصمیم نهایی خود را اعلام نکرده است، ما هم هنوز شهرهای نهایی را انتخاب نکرده‌ایم. اگر میزبانی به ایران برسد هیچ نگرانی از این بابت نداریم و دست‌مان برای انتخاب میزبان‌ها کاملاً باز است.

مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان ۲۰۲۵ که پیش از این هر ۴ سال یک بار برگزار می‌شد و براساس مصوبه هیات رئیسه از سال ۲۰۲۵ به صورت ۲ سال یکبار برگزار خواهد شد. این رقابت‌ها سال گذشته به میزبانی لهستان و اسلوونی پیگیری شد.

پایان پیام/





منبع: فارس