به گزارش زیرنویس ، از حدود ۵سال پیش، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا در جریان فعالیت یک قاچاقچی مخوف به نام عبدالهادی براهویی قرار گرفتند که در زمینه قاچاق موادمخدر به ایران و دیگر کشورها فعالیت داشت. تخصص این فرد کویر بود و او با تهیه محموله‌های بزرگ مواد مخدر، آنها را از […]

به گزارش زیرنویس ، از حدود ۵سال پیش، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا در جریان فعالیت یک قاچاقچی مخوف به نام عبدالهادی براهویی قرار گرفتند که در زمینه قاچاق موادمخدر به ایران و دیگر کشورها فعالیت داشت. تخصص این فرد کویر بود و او با تهیه محموله‌های بزرگ مواد مخدر، آنها را از طریق کاروان‌های مسلحی که در اختیار داشت از کویر عبور داده و به مناطق مرکزی یا غربی کشور منتقل می‌کرد.

از همان زمان تحقیقات برای دستگیری این فرد آغاز شد اما او تلاش می‌کرد با استفاده از اسامی جعلی مثل حاج شاه سلیم، حاج پرویز و حاج عبدالله در روستاهای کویری مخفی شود و ردی از خودش باقی نگذارد.

این در حالی بود که حتی بسیاری از باندهای قاچاق که محموله‌های او را حمل می‌کردند از هویت اصلی او خبر نداشت. در طی این سال‌ها هر بار که پلیس موفق می‌شد یکی از باندهای گرگ کویر را ردگیری و محاصره کند، او موفق به فرار می‌شد. حتی در این مدت برخی از اعضای باند او در درگیری مسلحانه با پلیس کشته شدند اما وی همچنان بود.

با این حال مدتی قبل سرنخ‌هایی در اختیار پلیس قرار گرفت که نشان می‌داد این مرد در خانه‌ای روستایی در یکی از استان‌های شرقی کشور مخفی شده است. به این ترتیب تیم‌های عملیاتی راهی این محل شدند و با محاصره خانه مورد نظر موفق شدند گرگ کویر را در عملیاتی ضربتی و بدون شلیک حتی یک گلوله دستگیر کنند.

به گفته سردار ایرج کاکاوند، رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فراجا، پلیس در این سال‌ها ۱۸ عملیات علیه باندهای عبدالهادی براهویی انجام داد که منجر به کشف ۱۳ تن موادمخدر(بیش از ۵تن شیشه و هروئین) شده بود. همچنین تعداد ۳۷ نفر از افراد مرتبط با وی شناسایی شدند و ۳۲ دستگاه خودرو و تعدادی سلاح سبک و نیمه سنگین از جمله تیربار نیز از این افراد کشف شد. با این حال وی هر بار موفق به فرار می‌شد که در نهایت دستگیر شد و بررسی‌ها نشان می‌دهد که وی بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان گردش مالی داشته و اموال منقول و غیرمنقول زیادی دارد.

منبع خبر: رکنـا