بابی، سگی از نژاد رافیرو دو آلنتخو، ۵ ماه قبل از اینکه فوت کند، با ۳۱ سال سن، عنوان پیرترین سگ را در رکوردهای گینس به‌ دست آورده بود.    سگ‌های نژاد رافیرو دو آلنتخو، نوعی سگ گله پرتغالی هستند و متوسط طول عمر آنها ۱۲ تا ۱۴ سال است. اما بابی، بیش از دو […]

بابی، سگی از نژاد رافیرو دو آلنتخو، ۵ ماه قبل از اینکه فوت کند، با ۳۱ سال سن، عنوان پیرترین سگ را در رکوردهای گینس به‌ دست آورده بود.

 

 سگ‌های نژاد رافیرو دو آلنتخو، نوعی سگ گله پرتغالی هستند و متوسط طول عمر آنها ۱۲ تا ۱۴ سال است. اما بابی، بیش از دو برابر این متوسط سنی زندگی کرد. در این هفته، این سگ رکوردشکن فوت کرد. بابی توانست ۱۱هزار و ۴۷۸ روز زندگی کند. دامپزشک او می‌گوید، این سگ آنقدر در دل همه جا داشت که مرگش همه اطرافیانش را متاثر کرد.

 

پیرترین سگ جهان مرد

 

لیونل کاستا، کشاورزی اهل کنکیروس پرتغال، صاحب بابی بود. او می‌گوید، «این سگ، هشت ساله بود که آن را به خانه‌شان آورد و بابی تمام این سال‌ها لحظه‌ای از آنها دور نشده بود.»

 

لیونل، پسر کم‌سنی بود که سگ را به خانه آورد. در ابتدا خانواده به‌دلیل اینکه حیوان زیاد داشتند، سگ را نپذیرفتند و لیونل، آن را پنهانی نگهداشته بود و وقتی آنها متوجه کار لیونل شدند، او را تنبیه کردند اما بالاخره رضایت دادند و بابی پیش آنها ماند.

 

جالب اینکه آنها تمام این مدت حتی یکبار هم به این سگ غل و زنجیر نبسته بودند و بابی حیوان کاملا آرام و مهربانی بوده است.

+