علی فرهادی در خصوص اعلام نتایج تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در خصوص اعلام نتیجه آزمون آموزگاری و دبیری و هنرآموزی سال ۱۴۰۲ و اعلام نتیجه تکمیل ظرفیت این آزمون، به اطلاع داوطلبان عزیز که در این آزمون‌ها شرکت کردند می‌رساند نتیجه تکمیل ظرفیت از روز چهارشنبه […]

علی فرهادی در خصوص اعلام نتایج تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در خصوص اعلام نتیجه آزمون آموزگاری و دبیری و هنرآموزی سال ۱۴۰۲ و اعلام نتیجه تکمیل ظرفیت این آزمون، به اطلاع داوطلبان عزیز که در این آزمون‌ها شرکت کردند می‌رساند نتیجه تکمیل ظرفیت از روز چهارشنبه در اختیار سازمان سنجش قرار گرفته است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش افزود: نتیجه قبولی همه کسانی که واجد شرایط بودند و در تکمیل ظرفیت شرکت کردند مشخص شده و برای پردازش نهایی و اعلام نتیجه تحویل سازمان سنجش شده است.

فرهادی خاطر نشان کرد: سازمان سنجش حداکثر در ۲۴ ساعت آینده نتیجه را اعلام خواهد کرد.

وزارت آموزش و پرورش با همکاری سازمان اداری و استخدامی چند آزمون استخدامی را جهت پذیرش داوطلبان در سمت‌های شغلی آموزگاری مدارس ابتدایی، استثنایی و پس از آن دبیری و مربی کاردرمان و گفتار درمان برای مدارس استثنایی برگزار نمود.

بعد از اعلام نتایج آزمون و گذراندن مراحل مختلف مصاحبه‌ها و ارزیابی‌های تکمیلی، نتایج نهایی اولین آزمون یعنی آزمون آموزگاری ۱۴۰۲ در تاریخ ۲۹ شهریور ماه اعلام شد.

از همان زمان، برخی از افراد با مشاهده نتایج اعلام شده و عدم قبولی خود در این آزمون؛ خواهان بازنگری در نتایج بودند.

از سوی دیگر به دلیل عدم تکمیل ظرفیت اعلام شده برای جذب ۲۸ هزار معلم در دوره ابتدایی، بنا بر آمار ارائه شده ظرفیت قابل توجهی خالی مانده بود.

وزارت آموزش و پرورش با اعلام نتایج تکمیل ظرفیت تلاش کرده است تا ظرفیت‌های بیشتری را در اختیار داوطلبان معلمی قرار دهد.

گفتنی است وزارت آموزش و پرورش در تلاش است تا سال آینده بیش از ۷۰ هزار معلم دیگر را نیز از طریق آزمون‌های استخدامی وارد نظام تعلیم و تربیت کند.

منبع: مـهر