به گزارش زیرنویس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، خبرنگار شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد روز دوشنبه اگر سخت‌ترین روز نبرد در نوار غزه نبوده باشد، قطعاً یکی از سخت‌ترین روزها بوده است. منبع مذکور اشاره کرد که دو حادثه بسیار خطرناک در جنوب نوار غزه اتفاق افتاده که اجازه انتشار جزییات […]

به گزارش زیرنویس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، خبرنگار شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد روز دوشنبه اگر سخت‌ترین روز نبرد در نوار غزه نبوده باشد، قطعاً یکی از سخت‌ترین روزها بوده است.

منبع مذکور اشاره کرد که دو حادثه بسیار خطرناک در جنوب نوار غزه اتفاق افتاده که اجازه انتشار جزییات آن داده نشده است.

در همین حال، برخی منابع عبری زبان گفته‌اند که نیروهای اسراییلی که تعداد آن‌ها ۴۰ نظامی بوده، در کمین سخت قسام در خان یونس گرفتار شدند.

منابع اسراییلی تاکید کردند که یک تونل بمب‌گذاری شده پس از ورود نیروهای اسراییلی منفجر شده است.

به گفته این منابع، بالگردهای اسراییلی برای انتقال کشته‎ها و مجروحان راهی جنوب نوار غزه شدند.

در همین راستا، برخی منابع اسراییلی نیز گفتند در حادثه‌ای خطرناک در جنوب نوار غزه، تعدادی خانه بمب‌گذاری شده در این منطقه پس از ورود نظامیان اسراییلی منفجر شدند که طی آن شمار زیادی نظامی و افسر اسراییلی کشته و زخمی شدند.

حداقل دو فروند بالگرد اسراییلی در جنوب نوار غزه مشاهده شده که در حال انتقال کشته‌ها و زخمی‌های ارتش رژیم صهیونیستی بودند.

همزمان، «سامی ابوزهری»، از رهبران جنبش حماس تاکید کرد که موضع آمریکا کاملاً همسو با موضوع رژیم صهیونیستی در غزه است و دو طرف تنها در برخی جزییات با هم اختلاف دارند.

ابوزهری اظهار داشت مادامی که جنگ در غزه متوقف نشود، هیچ توافقی (برای مبادله اسرا) وجود نخواهد داشت.

از سوی دیگر، ظاهرات ضددولتی خانواده‌های اسرای اسراییلی در قدس به مانند چند شب گذشته دنبال شد.

گفته شده که خانواده‌های اسرای اسراییلی در غزه، مقابل محل اقامت نتانیاهو در خیابان غزه در شهر قدس دست به تظاهرات زدند.

شماری از معترضین اعلام کردند مقابل محل اقامت نتانیاهو تحصن خواهند کرد.

معترضین خواستار امضای فوری توافق مبادله اسرا با حماس به منظور آزادی اسرای اسراییلی در غزه شدند.

اعتراضات شهرک‌نشینان و خانواده‌های اسیران صهیونیست نزد مقاومت در غزه به سیاست‌های بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه وی همچنان ادامه دارد.

شب گذشته نیز شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که کمیته خانواده‌های اسیران صهیونیست نزد مقاومت در غزه، اعلام کرده در برابر محل اقامت نتانیاهو دست به تحصن خواهند زد تا مطالباتشان در آزادی بی قید و شرط این اسیران محقق شود.

این تحصن در حالی برگزار می‌شود که تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مخالفت قاطع خود با شرط‌های اعلامی از سوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس برای توافق تبادل اسیران میان این رژیم و مقاومت فلسطین را اعلام کرده است.

طی هفته گذشته نیز پس از برگزاری چندین شب متوالی تظاهرات اعتراضی در سرزمین‌های اشغالی، صدای معترضین و خانواده‌های اسیران صهیونیست نزد مقاومت به پشت درهای محل اقامت بنیامین نتانیاهو رسیده بود. بنا بر گزارش‌ها، هزاران شهرک‌نشین به همراه خانواده اسیران صهیونیست نزد مقاومت، در برابر اقامتگاه نتانیاهو در شهرک صهیونیستی قیصریه در اعتراض به بی‌توجهی وی به سرنوشت اسیران صهیونیست نزد مقاومت فلسطین در غزه خواستار محاکمه وی و توافقی فوری برای آزادی این اسیران شدند.

سخنگویان خانواده‌های اسرای صهیونیستی نزد حماس به رسانه‌های عبری گفتند با وجود مهلت ۱۰۰ روزه به بنیامین نتانیاهو اکنون مهلت وی به سرآمده و هنوز وی و کابینه‌اش تلاشی برای توافق با گروه‌های فلسطینی جهت آزاد کردن اسرا نکرده‌اند.

بسیاری از تحلیلگران در فلسطین اشغالی معتقدند که نتانیاهو تنها فردی است که می‌خواهد جنگ غزه را برای اهداف شخصی خود طولانی کند تا جایی که یاییر لاپید رهبر اپوزیسیون اسراییل در اینباره گفته است که نتانیاهو هیچ اهمیتی به اسراییل نمی‌دهد بلکه فقط به منافع سیاسی خود می‌اندیشد.

منبع: مـهر