به گزارش زیرنویس به نقل از اسپوتنیک، جنگ اوکراین و ارسال تسلیحات برای این کشور از سوی کشورهای اروپایی باعث بدهکاری سنگین اتحادیه اروپا شده است. گفته شده است که بدهی سنگین اتحادیه اروپا بخاطر ارسال تسلیحات برای اوکراین است و سرویس اقدام خارجی اروپا اعلام کرد که اتحادیه اروپا بیش از هفت میلیارد یورو […]

به گزارش زیرنویس به نقل از اسپوتنیک، جنگ اوکراین و ارسال تسلیحات برای این کشور از سوی کشورهای اروپایی باعث بدهکاری سنگین اتحادیه اروپا شده است.

گفته شده است که بدهی سنگین اتحادیه اروپا بخاطر ارسال تسلیحات برای اوکراین است و سرویس اقدام خارجی اروپا اعلام کرد که اتحادیه اروپا بیش از هفت میلیارد یورو به کشورهای عضوی که تسلیحات برای اوکراین ارسال کرده‌اند، بدهکار شده است.

این در حالی است که روز گذشته روزنامه وال‌استریت ژورنال گزارش داده بود که «سرویس اقدام خارجی اروپا» در حال تدوین طرحی جدید برای ارایه کمک‌های نظامی به اوکراین است که اعضای اتحادیه اروپا را قادر می‌سازد که وتوی دولت مجارستان درباره کمک‌های اتحادیه به کی‌یف را دور بزنند.

«ویکتور اوبان» نخست‌وزیر مجارستان ماه گذشته اعلام کرد بوداپست کمک ۵۰ میلیارد یورویی اتحادیه اروپا را وتو کرده است.

طبق پیش‌نویس این طرح که وال‌استریت‌ژورنال آن را رؤیت کرده، اعضای اتحادیه اروپا طی چهار سال آینده بیش از ۲۰ میلیارد یورو (۲۱.۸ میلیارد دلار) در قالب کمک نظامی در اختیار اوکراین قرار می‌دهند.

سرویس اقدام خارجی اروپا (EEAS) همچنین ایجاد یک صندوق نظامی ویژه برای اوکراین را پیشنهاد می‌کند که شامل حدود ۶.۵ میلیارد یورو (۷ میلیارد دلار) از دارایی‌های تسهیلات غیر بودجه‌ای صلح اروپا (EPF) و حداکثر ۵ میلیارد دلار است و از سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۷ سالانه ۵ میلیارد یورو (۵.۴ میلیارد دلار) در اختیار اوکراین قرار می‌دهد.

منبع: مـهر