معصومه نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: از روز سه‌شنبه با ورود یک سامانه بارشی به چهارمحال و بختیاری شاهد بارش برف و باران، رعد و برق، وزش باد شدید، کولاک برف در گردنه‌ها و مناطق برفگیر، مه، کاهش دید و کاهش دما در اکثر مناطق استان خواهیم بود همچنین در این مدت […]

معصومه نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: از روز سه‌شنبه با ورود یک سامانه بارشی به چهارمحال و بختیاری شاهد بارش برف و باران، رعد و برق، وزش باد شدید، کولاک برف در گردنه‌ها و مناطق برفگیر، مه، کاهش دید و کاهش دما در اکثر مناطق استان خواهیم بود همچنین در این مدت احتمال سقوط بهمن در نقاط مستعد وجود دارد.

معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری افزود: پیش‌بینی می‌شود در روز سه‌شنبه بارش‌های این سامانه بارشی فراگیر باشد البته بارش‌ها در مناطق کوهرنگ، اردل، بخش‌هایی از فارسان، کیار و لردگان از شدت بیشتری برخوردار هستند همچنین با توجه به وزش باد همراه با این سامانه احتمال کولاک برف و کاهش دید در ارتفاعات و گردنه‌های استان وجود دارد.

وی ادامه داد: با توجه به فعالیت این سامانه بارشی در چهارمحال و بختیاری به شهروندان توصیه می‌شود از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و در صورت لزوم نیز تجهیزات ایمنی مانند زنجیر چرخ به همراه داشته باشند همچنین توصیه می‌شود افراد از انجام فعالیت‌های کوه‌نوردی و پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره خودداری کنند.

نوروزی عنوان کرد: بر اساس پیش‌بینی های صورت گرفته انتظار می‌رود در روز چهارشنبه از شدت فعالیت این سامانه بارشی کاسته شود و در این روز شاهد وقوع بارش‌هایی در مناطق غربی چهارمحال و بختیاری مانند کوهرنگ، اردل، کیار، لردگان، فلارد و خانمیرزا خواهیم بود.

معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: طی فعالیت این سامانه بارشی وزش باد در سطح استان به ویژه مناطق بن، سامان، شهرکرد، بروجن و فارسان شدید خواهد بود.

وی تصریح کرد: در روز پنجشنبه احتمال بارش خفیف و پراکنده، پدیده مه و کاهش دید همچنین کاهش دما در ارتفاعات منطقه کوهرنگ وجود دارد، روز جمعه نیز با ورود یک سامانه بارشی قدرتمند به چهارمحال و بختیاری تمامی مناطق استان تحت تأثیر بارش‌های مطلوبی قرار می‌گیرند.

نوروزی یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود بارش‌های این سامانه در مناطق کوهرنگ، اردل، لردگان و بخش‌هایی از فلارد و کیار از شدت بیشتری برخوردار باشند البته بارش‌های این موج در تمامی سطح استان از شدت بالا و مطلوبی برخوردار هستند.

معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: این سامانه بارشی در روز شنبه نیز به فعالیت خود در سطح استان ادامه می‌دهد اما شدت بارش‌ها نسبت به روز جمعه کاهش پیدا می‌کند، همچنین پیش‌بینی می‌شود فعالیت این سامانه بارشی با وزش باد نسبتاً شدید همراه باشد، روز یکشنبه نیز این موج بارشی به تدریج از استان خارج خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در صورت بروز هرگونه تغییر در روند فعالیت سامانه بارشی ذکر شده اطلاع‌رسانی در این زمینه انجام خواهد شد.

منبع: مـهر