رسانه‌های معاند همواره به دنبال تخریب چهره بین‌المللی ایران اسلامی هستند
رسانه‌های معاند همواره به دنبال تخریب چهره بین‌المللی ایران اسلامی هستند

سید احمد میرزاده درباره برگزاری دادگاه‌های منافقین گفت: این دادگاه‌ها باید زودتر برگزار می‌شد تا کارکرد موثرتری را به نمایش می‌گذاشت، ولی این امر از اهمیت برگزاری جلسات دادگاه منافقین چیزی کم نمی‌کند. باید توجه داشت که با گذشت زمان و فاصله گرفتن از تب‌وتاب بمب‌گذاری‌ها و ترور‌های این فرقه جنایت‌کار حواشی از سوی رسانه‌های […]

سید احمد میرزاده درباره برگزاری دادگاه‌های منافقین گفت: این دادگاه‌ها باید زودتر برگزار می‌شد تا کارکرد موثرتری را به نمایش می‌گذاشت، ولی این امر از اهمیت برگزاری جلسات دادگاه منافقین چیزی کم نمی‌کند. باید توجه داشت که با گذشت زمان و فاصله گرفتن از تب‌وتاب بمب‌گذاری‌ها و ترور‌های این فرقه جنایت‌کار حواشی از سوی رسانه‌های بیگانه در محکوم کردن و به حاشیه بردن اصل ماجرا شکل می‌گیرد؛ اگرچه اذهان عمومی داخل کشور به خوبی از ماهیت سیاه گروهک تروریستی آگاهی دارند، اما در عرصه بین‌الملل وقتی با حاشیه رسانه‌های بیگانه همراه شود، بازتاب خوبی ندارد و کار قوه قضاییه را سخت‌تر می‌کند.

وی ادامه داد: رسانه‌های معاند همواره مترصد جنجال‌سازی برای انقلاب اسلامی و با عنوان حقوق بشر به دنبال تضعیف جایگاه ایران در عرصه جهانی هستند. با این همه جریان شکل‌گرفته که به دنبال اعاده خواسته خانواده شهدا برای محکومیت جنایات فرقه جنایت‌کار منافقین بوده، حرکتی قابل تقدیر است، زیرا حقیقت به طور کامل واضح و روشن می‌شود و این دستاوردی مهم خواهد بود.

میرزاده تاکید کرد: در همان ابتدای انقلاب اسلامی هم به طور کامل برای همه مردم عملکرد فرقه منافقین شناخته‌شده نبود، زیرا با حاشیه‌هایی همراه شده بود و آن‌ها با شعار دین‌داری تئوری‌های به ظاهر جذاب خود را به خورد برخی فریب‌خوردگان می‌دادند، اما در ادامه و با بمب‌گذاری در عاشورای سال ۷۱ دست آنان برای همه مردم رو شد و همه نیت حقیقی آنان را دریافتند. این گروهک تروریستی پیش‌ازاین به دامن رژیم بعث که دشمن مردم شده بود، پناه برد و به همراهی با آنان پرداخته و عملیات فروغ جاویدان را انجام داد و به کشوری که داعیه حمایت از آن را داشت، حمله نظامی کردند. کارنامه این فرقه بسیار ننگین است.

شاعر معاصر

وی به جنایات منافقین در عاشورای سال ۷۱ در حرم مقدس امام رضا (ع) پرداخت و افزود: برای ما مردمی که در مشهد زندگی می‌کنیم، باور این نکته که حمله تروریستی در حرم شکل بگیرد، قابل تصور نبود، زیرا اینجا مکانی امن در جوار یکی از بهترین انسان‌های روی زمین محسوب می‌شود و سال‌ها بود که زوار از مناطق مختلف به این مکان آمده و در حرم آرامش می‌گرفتند. زمانی که حمله تروریستی شکل گرفت من در نزدیکی محل حادثه بودم. صدای انفجار شدید و تعجب‌آور بود. به سرعت به مکان دقیق حادثه رفتم، صحنه‌ها بسیار دردآور و غم‌انگیز بود.

این شاعر تصریح کرد: اولین و مهم‌ترین چیزی که امروزه با نام فرقه جنایتکار منافقین به اذهان عمومی متبادر می‌شود، عدم اعتماد ملی است. این نتیجه عملکرد این گروهک تروریستی محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: امام رضا (ع) تنها پناهگاهی برای شیعیان نیست، بلکه برادران سنی نیز ارادت ویژه‌ای نسبت به ایشان دارند، به همین دلیل اولین مدیحه‌سرایی در ادبیات فارسی مختص سنایی است که شاعر اهل سنت محسوب می‌شود. حرم امن امام هشتم (ع) پناهگاهی برای همه دل‌شکستگان از دنیا است و احترامی ویژه و خاص دارد، اما منافقین اقدام به بمب‌گذاری کرده و تعداد بسیاری از انسان‌ها را که در آنجا برای مدتی کوتاه مامن گرفته بودند به خاک و خون کشیدند.

میرزاده در مورد کتاب «فرشته‌های مجروح» گفت: این اثر برای رده سنی کودک و نوجوان سروده شده است تا حادثه رخ‌داده را ماندگار در دل تاریخ کند. مجموعه‌ای از ابیاتی که از زبان پسر بچه‌ای زائر مطرح می‌شود و در ابتدا، فضای حرم و زیارت را ترسیم می‌کند. مردمی که با سلام‌وصلوات در آن حضور پیدا کرده‌اند. هر کس با حال و هوای دل خود در حرم حضور دارد، اما یک صدای انفجار همه چیز را عوض می‌کند. در اواسط منظومه سخنان خطاب به حضرت رضا (ع) مطرح می‌شود، بنابراین قصه حضور ایشان در سرزمین ایران و ارادت مردم به این بزرگوار و همچنین کرامت و مهربانی‌اش که حتی بچه آهو‌های مشهد را به خود گرفتار می‌کند، مطرح شده است. این منظومه به عنوان «فرشته‌های مجروح» سه بار تجدید چاپ شده و اینک برای چاپ چهارم و طراحی جلد در حال به‌روزرسانی است.

وی تاکید کرد: اگر ما تاریخ را درست بدانیم و روایت‌ها را به موقع مطرح کنیم، بسیاری از مسیر‌های خطا مسدود می‌شود، زیرا جامعه آگاهی لازم را نسبت به آن پیدا می‌کند. این مهم را در حادثه تروریستی کرمان نیز به وضوح دیده شد، بنابراین عرصه فرهنگ همواره می‌تواند با تکیه بر شفاف‌سازی، حرکت‌های ارزنده و اثرگذار را پایه‌ریزی کند و از بسیاری از تصمیمات پنهانی و تحرکات نامحسوس و اشتباه پیش‌گیری کند.

این شاعر با اشاره به حادثه تروریستی کرمان و اظهارات برخی افراد ساده‌اندیش داشت و تصریح کرد: برخی به دنبال کوچک جلوه دادن این بمب‌گذاری و خشونت‌ها هستند، در حالی که چنانچه به درستی بررسی شود و چهره‌های پشت پرده شناسایی شوند، تکرار خطا کاهش می‌باید. مسئولیت ترور علاوه بر داعش به گردن صهیونیست است ونمی توان اسرائیل را به صرف رد کردن حمله تروریستی بی‌گناه شمرد. من در شعری که اخیرا با مضمون حادثه تروریستی کرمان سرودم، اشاره مستقیمی به قطع شدن دست و پای داعش با عنوان یک هشت‌پا کردم، اما متاسفانه مغز این هشت‌پا توسط صهیونیست تغذیه شده و زنده است، پس یک خطر محسوب می‌شود.

وی انتقادی به برخی از نظرات در فضای مجازی داشت و گفت: گروهی تنها به محکوم کردن جنگ و ترور بسنده می‌کنند، درحالی‌که حقیقت ظلم در نظر گرفته نمی‌شود، پس جای ظالم و مظلوم عوض خواهد شد. تولیدات فرهنگی نباید اجازه دهد تا چنین تفکری رشد کرده و ظلم‌پذیری رواج یابد. هیچ کس با جنگ و خون‌ریزی موافق نیست، اما جایی که تمامیت افراد به خطر می‌افتد، باید در مقابل ظلم ایستاد و برای آن سلاح به دست گرفت. برای همین منظور رسانه‌ها خصوصا در فضای مجازی باید فعال شوند و حقیقت را به درستی معرفی کرده و دست‌های نهان را آشکار کنند.

منبع: میزان

+