به گزارش زیرنویس،سرهنگ داوود معظمی‌گودرزی رئیس‌پلیس فتا تهران بزرگ در تشریح جزئیات این خبر گفت: با توجه به برگزاری مسابقات جام ملت‌های آسیا و افزایش موضوعاتی نظیر سایت شرط‌بندی و قمار ، تیم‌های تخصصی پلیس فتا تهران بزرگ رصد و پایش مستمر فضای مجازی را در دستورکار خود قرار دادند.  این تیم‌ها با بررسی‌های تخصصی […]

به گزارش زیرنویس،سرهنگ داوود معظمی‌گودرزی رئیس‌پلیس فتا تهران بزرگ در تشریح جزئیات این خبر گفت: با توجه به برگزاری مسابقات جام ملت‌های آسیا و افزایش موضوعاتی نظیر سایت شرط‌بندی و قمار ، تیم‌های تخصصی پلیس فتا تهران بزرگ رصد و پایش مستمر فضای مجازی را در دستورکار خود قرار دادند.

 این تیم‌ها با بررسی‌های تخصصی از تحرکات مجرمانه شاخه‌ای و شبکه‌ای با پوشش پیش‌بینی و شرط‌‌بندی مسابقات جام ملت‌های آسیا در برخی از شبکه‌های اجتماعی مطلع شده و اقدامات خود را در این زمینه آغاز کردند.

معظمی گودرزی ادامه داد: مأموران پلیس فتا با انجام اقدامات فنی و پلیسی و گستراندن چترهای اطلاعاتی، تمامی اعضای این شبکه را مورد شناسایی قرار دادند و مشخص شد این افراد در قالب یک تیم ۲۰ نفره اقدام به اجاره کارت‌های بانکی کرده و مدیریت چندین سایت‌ شرط‌بندی و تبلیغات آن در شبکه‌های اجتماعی را برعهده داشته و موفق به اغفال شمار زیادی از افراد در این فضا شده‌اند.

رئیس‌پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به شناسایی رئیس و دیگر اعضای این باند از سوی مأموران پلیس فتا، گفت: مأموران با جمع‌آوری مستندات دیجیتال و پس از تشریفات قضایی پرونده وارد فاز عملیاتی شده و رئیس این شبکه را به همراه تمامی اعضای باند در چندین عملیات همزمان در چند استان مختلف کشور دستگیر و به پلیس فتا انتقال دادند.

 همچنین سایت‌ها و حساب‌های کاربری این باند مجرمانه در فضای مجازی نیز توسط پلیس مسدود شد. این افراد در جریان بازجویی‌های انجام شده به جرم خود اعتراف کردند و برای این افراد پرونده‌های جداگانه تشکیل شده و آنان به همراه پرونده متشکله روانه دادسرا شدند. همچنین قابل توجه است مردم بدانند افرادی که اقدام به اجاره کارت بانکی خود کرده بودند نیز به عنوان مجرم در این پرونده مورد شناسایی قرار گرفته و تحت تعقیب قرار دارند. از همین رواست که پلیس تأکید دارد به هیچ عنوان نباید مدارک شناسایی و کارت بانکی را در اختیار افراد دیگر قرار داد.

منبع خبر: رکنـا