به گزارش زیرنویس، ماجرای انتخاب سرمربی جدید برای پرسپولیس همچنان ادامه دارد، اما به نظر می‌رسد این انتظار خیلی طولانی نخواهد بود. دیشب در برنامه فوتبال برتر محمد حسین میثاقی که در حضور اسماعیل حلالی و مهدی پاشازاده برنامه را اجرا می‌کرد در بین حرف‌هایش درباره تیم ملی و جام ملت‌های آسیا یک خبر مهم […]

به گزارش زیرنویس، ماجرای انتخاب سرمربی جدید برای پرسپولیس همچنان ادامه دارد، اما به نظر می‌رسد این انتظار خیلی طولانی نخواهد بود.

دیشب در برنامه فوتبال برتر محمد حسین میثاقی که در حضور اسماعیل حلالی و مهدی پاشازاده برنامه را اجرا می‌کرد در بین حرف‌هایش درباره تیم ملی و جام ملت‌های آسیا یک خبر مهم هم از باشگاه پرسپولیس داد.

میثاقی مدعی شد که نهایتا تا فردا شب سرمربی جدید پرسپولیس انتخاب و معرفی خواهد شد. او گفت: «فردا پرسپولیس از سرمربی خودش که اهل آمریکای جنوبی است رونمایی خواهد کرد.»

به نظر می‌رسید میثاقی نمی‌خواهد نامی از گزینه‌های پرسپولیس ببرد، اما اسماعیل حلالی یک اسم را لو داد و گفت: «فکر می‌کنم با آقای پاکتا صحبت کرده‌اند و باید به ایشان هم فرصت دهیم.»

کسی که حلالی از او نام برد مارکوس پاکتا سرمربی اهل برزیل است که ۶۵ سال سن دارد و سابقه زیادی در خاور میانه و کشورهای عربی دارد. او که در سال ۲۰۳۳ سرمربی تیم‌های زیر ۱۷ و زیر ۲۰ سال‌های بزریل بوده است اولین بار در سال ۲۰۰۴ برای مربیگری تیم الهلال به عربستان رفت.

پس از آن برای دو سال سرمربی تیم ملی عربستان شد و سپس دوباره به الهلال برگشت. الغرافه امارات و الریان قطر تیم‌های بعدی او بودند. در سال ۲۰۱۰ سرمربی تیم ملی لیبی شد و در سال ۲۰۱۲ هدایت الشباب امارات را بر عهده گرفت.

سپس در فصل متفاوت سرمربی تیم‌های الغرافه امارات، الزمالک مصر و الشرطه عراق شد. در سال ۲۰۱۸ به هند رفت تا سرمربی تیم «پونه سیتی» شود، اما خیلی زود با پیشنهاد تیم معروف بوتافوگوی برزیل مواجه شد و به زادگاهش برگشت.

اما فقط ۴ بازی در این تیم بود و خیلی زود به خاور میانه برگشت. این بار به بحرین و تیم معروف المحرق. در سال ۲۰۲۱ سرمربی تیم بلوییزداد الجزایر شد و پس از یک سال به مراکش رفت و سرمربیگری تیم «حسنیا آغادیر» این کشور را بر عهده گرفت.

اما پس از یک سال دوباره به الجزایر برگشت تا به کارش در تیم بلوییزداد کار کند. او هم‌اکنون در همین تیم فعالیت می‌کند، اما از پرسپولیس پیشنهاد دریافت کرده و ممکن است همان گزینه‌ای باشد که میثاقی درباره‌اش حرف زد.

او خصوصیت مهمی را که حسین بادامکی گفته بود دارد. یعنی کاملا به فوتبال آسیا و منطقه آشناست، اما این که مدت فعالیتش در تیم‌های قبلی زیاد نیست و تیم‌هیا زیادی را عوض کرده می‌تواند نگران کننده باشد.

بیوگرافی مارکوس پاکتا

حالا با اعلام نام مارکوس پاکتا برزیلی که ۶۵ ساله است، بررسی‌ واکنش‌های اولیه هواداران پرسپولیس در فضای مجازی نشان می‌دهد که آن‌ها فعلا به انتخاب باشگاه پرسپولیس روی خوشی نشان نداده‌اند.

پاکتا تجربه حضور در لیگ‌های امارات، قطر، عراق و عربستان و تیم‌های الغرافه، الریان، الشباب، الشرطه و الهلال را در کارنامه خود دارد. حتی برای مدت زمانی سرمربی تیم ملی عربستان بوده و ده سال است که در خاورمیانه مربی‌گری نکرده است.

پاکتا هم‌چنین سرمربیگری تیم ملی لیبی، الزمالک مصر، الاتحاد لیبی و باشگاه پون سیتی هند را هم بر عهده داشته و در دو مقطع تیم‌های مختلفی در برزیل را هدایت کرده؛ از فلامینگو در دوران جوانی تا بوتافوگو که همین ۵ سال پیش هدایتش می‌کرد. او پنج سال اخیر در فوتبال باشگاهی الجزایر حضور داشته و همین حالا سرمربی تیم بلوزداد این کشور است.

اگر سوال دارید که او چه موفقیت‌هایی در دوران مربی‌گری داشته باید بگوییم که با الغرافه دو بار قهرمان لیگ قطر شده و دو جام امیر قطر و یک جام ستارگان قطر را با این باشگاه و الریان برده است. همچنین نوزده سال قبل او با الهلال قهرمان لیگ عربستان و جام شاه فهد شده است.

آخرین جام‌های او نیز مربوط به قهرمانی لیگ الجزایر با همین تیم بلوزداد است که مربوط به فصل ۲۲-۲۰۲۱ بوده است.