به گزارش خبرنگار زیرنویس،سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا صبح امروز در حاشیه بازدید از قرار گراه کاهش تصادفات رانندگی درفرماندهی ویژه غرب استان تهران در یک نشست خبری با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به غرب و شرق استان تهران گفت:یکی از موضوعات مهمی که مورد توجه دولت سیزدهم قرار گرفت […]

به گزارش خبرنگار زیرنویس،سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا صبح امروز در حاشیه بازدید از قرار گراه کاهش تصادفات رانندگی درفرماندهی ویژه غرب استان تهران در یک نشست خبری با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به غرب و شرق استان تهران گفت:یکی از موضوعات مهمی که مورد توجه دولت سیزدهم قرار گرفت بحث ایمنی ترددها و کاهش تصادفات رانندگی جاده ای و درون شهری است .

رئیس پلیس راهور فراجا با یادآوری این موضوع که ۱۲سال است باتوجه به حساسیت جغرافیایی غرب و شرق تهران ساختار مستقلی به خود گرفته است گفت:  موضوع مرز بندی جغرافیایی غرب وشرق استان تهران بسیار اهمیت دارد ما عقب افتادگی های زیاد و  مشکلات در زیر ساخت ها هستیم.

سردار حسینی با اشاره به یک هزارو ۲۸۰ کیلومتر رهای های ارتباطی در غرب استان تهران افزود: ۶ شهرستان در غرب استان تهران وجود دارد که به لحاظ جمعیت پر تراکم ترین موقعیت را دارا است.

این مقام ارشد انتظامی همچنین با اشاره سهم  ۱۴درصدی تردد کل کشور از غرب استان تهران گفت:براساس ثبت دوربین های پلاک خوان روزانه ۸۰۰ هزار تردد در محدوده غرب استان انجام می‌شود که اگر بخواهیم این رقم را با احتساب راه های بدون دوربین پلاک خان در نظر بگیریم باید ترددی بالغ بر یک میلیون را حساب کنیم.

سردار حسینی با بیان این موضوع که براساس آمار ها میزان جمعیت در غرب تهران رشد ۶۰ درصدی را نشان می‌دهد گفت:آیا با تناسب این رشد جمعیت مدیریت تقاضای سفر های آنها مورد توجه قرار گرفته است؟تردد روزانه شهروندان به دلیل مراجعه به مراکز کاری، تحصیلی، درمانی و معیشتی  از غرب استان تهران به طرف پایتخت به یک میلیون نفر می رسد.

رئیس پلیس راهور فراجا مدیریت تقاضای سفرها  را بسیار مهم برشمرد و گفت: توجه به تقویت ناوگان حمل ونقل عمومی  یکی از زیر ساخت های مهم برای کاهش ترددها به شما می‌رود.

سردار حسینی با  اشاره  به کاهش آمار تلفات گفت: اگرچه این آمار ها نسبت به مدت مشابه در سال گذشته روند نزولی داشته اما این آمارهای سینوسی چندان رضایت بخش نیست و اگر سال بعد نیز شاهد کاهش آمار تلفات بودیم آنوقت می‌تواند این موضوع رضایت بخش،باشد.

رئیس پلیس راهور فراجا با اعلام اینکه در غرب و شرق استان تهران ۱۰۸ نقطه حادثه خیز وجود دارد گفت:  ۶۸نقطه حادثه خیز مربوط به غرب استان تهران است که ۳۲ نقطه ایمن سازی صورت گرفته وامیدوارم تا پایان سال ۵۴ نطقه در غرب استان  تهران ایمن شود ودر سه ماه نخست سال ۱۴۰۳ تمام نقاط حادثه خیز نیز ایمن خواهند شد.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه به نقش حائز اهنیت رسانه هادرکاهش تلفات جاده ای اشاره گرد و گفت: همانطور که ثبلا هم اشاره شده عابرین پیاده و موتور سواران دو گروه یا کاربر ترافیک هستند که بیشترین تلفات تصادفات رانندگی را به خود اختصاص دادند این دو گروه قبل از آنکه سایر موضوعات زیر ساخت ها در آنها تاثیر بگذارد در واقع کمبود آموزش کمبود آگاه سازی فرهنگی و اقدامات اجتماعی درآنها تاثر گذاشته است.

به طور مثال اگر کلاه ایمنی را برای موتور سواران اجباری،کرده این هدف از آن افزایش سطح ایمنی خود موتور سوار بوده است و اگر پل هایی برای عبور عابرین پیاده با سختی های زیادی ساخته می شود صرفا برای کاهش تصادفات رانندگی وخسارات ناشی ازآن است.

سردار حسینی رئیس پلیس راهور فراجا در پایان از رسانه ها درخواست کرد تا  دراین عرصه به کمک پلیس آمده تا با افزایش سطح آگاهی شهروندان و فرهنگ سازی های مناسب شاهدافزایش رعایت و اجرای قوانین راهنمایی ورانندگی بوده تا در ادامه شاهد کاهش تصادفات و  جان باختگان رانندگی باشیم.

 

منبع خبر: رکنـا