اردلان محمدپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار مهر افزود: فعالیت این سامانه بارشی به صورت بارش برف و باران از دیروز در منطقه آغاز شد و در این مدت شاهد بارش‌های بسیار خوبی در مناطق مختلف جنوب استان بودیم. وی اضافه کرد: در این مدت ۱۸ میلی متر بارش در ماکو، ۱۷ […]

اردلان محمدپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار مهر افزود: فعالیت این سامانه بارشی به صورت بارش برف و باران از دیروز در منطقه آغاز شد و در این مدت شاهد بارش‌های بسیار خوبی در مناطق مختلف جنوب استان بودیم.

وی اضافه کرد: در این مدت ۱۸ میلی متر بارش در ماکو، ۱۷ میلی متر در اشنویه، ۱۲ میلی متر در سردشت، ۱۰ میلی متر در پلدشت، ۶ میلی متر در مهاباد و شاهین‌دژ، پنج میلی متر در خوی و سلماس و چهار میلی متر در نقده چهار ثبت بارندگی داشتیم.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد اظهار کرد: در این مدت، بیشترین ارتفاع برف در ارومیه هفت سانتی متر و در سلماس چهار سانتی‌متر به ثبت رسید.

وی با اشاره به کاهش محسوس دمای هوا با خروج این سامانه بارشی گفت: این سامانه تا اواخر امروز به فعالیت خود در منطقه ادامه می‌دهد و با خروج آن به تدریج دمای هوا ۶ تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا می‌کند.

محمدپور ادامه داد: در شبانه‌روز گذشته نقده با حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتی‌گراد، گرم‌ترین و چالدران با حداقل دمای منفی ۶ درجه سانتی گراد سردترین شهر آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۶ و ۱۲ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: روز چهارشنبه با توجه به بارش برف و برودت هوا، فعالیت مدارس نوبت صبح در برخی شهرستان‌ها از جمله ماکو، شوط، پلدشت و چالدران غیر حضوری است.

منبع: مـهر