سلاح قلعه‌نویی در خط دفاع مقابل سوریه کیست؟
سلاح قلعه‌نویی در خط دفاع مقابل سوریه کیست؟

به گزارش خبرنگار اعزامی زیرنویس از قطر، تیم ملی فوتبال کشورمان شب گذشته با برتری ۲ بر یک مقابل امارات در گروه C جام ملت‌های آسیا ۹ امتیازی شد و به عنوان صدرنشین به دور بعدی صعود کرد. ایران ۳۱ ژانویه(۱۱ مهر) در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه دوحه برای حضور در یک چهارم نهایی به […]

به گزارش خبرنگار اعزامی زیرنویس از قطر، تیم ملی فوتبال کشورمان شب گذشته با برتری ۲ بر یک مقابل امارات در گروه C جام ملت‌های آسیا ۹ امتیازی شد و به عنوان صدرنشین به دور بعدی صعود کرد.

ایران ۳۱ ژانویه(۱۱ مهر) در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه دوحه برای حضور در یک چهارم نهایی به مصاف سوریه، تیم ۹۱ رنکینگ فیفا و چهاردهم آسیا می‌رود‌‌. تیمی که به عنوان تیم سوم گروه B به یک هشتم رسیده است.

نکته قابل توجه درخصوص این بازی غیبت مهر‌ه‌های کلیدی تیم ملی در دفاع است. حسین کنعانی‌زادگان به دلیل محرومیت مقابل سوریه غایب است و دیگر قلعه‌نویی نمی‌تواند مانند دیدار با امارات و فلسطین در مرحله گروهی از زوج وی و شجاع خلیل‌زاده استفاده کند.

از طرفی غیبت احتمالی سید مجید حسینی سبب شده کادرفنی در حال حاضر تنها ۲ مدافع وسط تخصصی یعنی شجاع و سامان فلاح را در اختیار داشته باشد. قطعا استفاده از مدافع جوان گل‌گهر در بازی با سوریه که از مهاجمان زهرداری مثل عمر خریبین استفاده می‌کند نیز ریسک بالایی دارد.

در این شرایط در صورت قطعی شدن غیبت حسینی، شاید قلعه‌نویی مجبور شود مانند نیمه دوم بازی با هنگ‌کنگ از روزبه چشمی در قلب خط دفاعی بهره ببرد. بازیکنی که پست تخصصی‌اش هافبک دفاعی است. البته او در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و دیدار بسیار سخت مقابل مراکش نیز تجربه بازی در دفاع وسط را داشته و در سال‌های اخیر بارها مجبور شده در این منطقه به زمین برود. حتی کارلوس کی‌روش در ایام جام جهانی روسیه از چشمی به عنوان مدرن‌ترین دفاع وسط ۱۰ سال اخیر فوتبال ایران یاد کرد!

با این وضعیت مصدومیت نگران‌کننده صادق محرمی و احتمال خداحافظی صادق محرمی با جام ملت‌ها، دغدغه‌های سرمربی تیم ملی را بیشتر هم کرده است.

پایان پیام/

منبع: فارس