تیم‌های ملی فوتبال عراق و ویتنام امروز از گروه D جام ملت‌های آسیا به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه ۳-۲ به سود عراقی‌ها به پایان رسید تا تیم ملی فوتبال عراق با ۶ امتیاز به عنوان صدرنشین به مرحله حذفی صعود کند و ویتنام بدون امتیاز از دور مسابقات حذف شد. در […]

- کامبک طلایی عراق با درخشش حسین/ ژاپن برای اولین بار به صدر نرسید؛ ویتنام حذف شد

تیم‌های ملی فوتبال عراق و ویتنام امروز از گروه D جام ملت‌های آسیا به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه ۳-۲ به سود عراقی‌ها به پایان رسید تا تیم ملی فوتبال عراق با ۶ امتیاز به عنوان صدرنشین به مرحله حذفی صعود کند و ویتنام بدون امتیاز از دور مسابقات حذف شد.

در نیمه نخست تیم ویتنام توسط زید تاهسین در دقیقه ۱۷ گل اول را به ثمر رساند اما با اعلام کمک داور ویدیویی این گل مردود اعلام شد ولی در ادامه شاگردان فیلیپ تروسیه ناامید نشدند و در دقیقه ۴۲ توسط بوی هونگ به گل برتری در نیمه نخست رسیدند.

در نیمه دوم جریان بازی بطور کل عوض شد سولاکا در دقیقه ۴۷ بازی را به تساوی کشاند و در دقیقه ۷۳ حسین گل دوم عراق را وارد دروازه ویتنام کرد تا ورق بازی به سود عراقی‌ها برگردد. در دقیقه ۸۳ عراق می‌توانست به گل سوم برسد اما حسین ضربه پنالتی را از دست داد و همین باعث شد ویتنام در دقیقه ۱+۹۰ توسط انگوین گوانگ های به گل تساوی برسد.

درحالیکه چیزی به پایان بازی باقی نمانده بود در دقیقه ۱۲+۹۰ عراق باز هم صاحب پنالتی شد و حسین این بار توپ را به گل سوم عراق تبدیل کرد تا تیمش را به عنوان صدرنشین به مرحله حذفی برساند.

در دیگر بازی این گروه ژاپن به مصاف اندونزی رفت و با نتیجه ۳-۱ به پیروزی رسید اما باوجود پیروزی عراق سامورایی‌ها به عنوان تیم دوم به مرحله حذفی رسیدند.

ژاپنی‌ها در نیمه نخست خیلی زود و در دقیقه ۶ از روی نقطه پنالتی شدند که آیاسه یوئدا گل اول را به ثمر رساند تا نیمه نخست با برتری سامورایی‌ها به پایان برسد.

در نیمه دوم باز هم این ژاپنی‌ها بودند که خیلی زود به گل دوم رسیدند و این بار هم آیاسه یوئدا در دقیقه ۵۲ موفق به دبل گلزنی شد. در دقیقه ۸۸ ژاپن با گل به خودی هوبنر به گل سوم رسید و اندونزی در دقیقه ۱+۹۰ توسط والش موفق شد یک گل در این بازی به ثمر برساند اما برای فرار از شکست خیلی دیر شده بود.

بیشتر بخوانید: قرعه مرگ در انتظار ایران/ شرایط تیم قلعه‌نویی در مرحله حذفی عوض شد!

منبع: خبـر ورزشی