به گزارش زیرنویس، فرماندهان رژیم صهیونیستی در گزارشی مدعی شدند که در صورت کنترل کامل ارتش بر شهر خان یونس، فروپاشی هسته نظامی تشکیلات حماس دور از دسترس نخواهد بود. پایگاه خبری اسپوتنیک چهارشنبه شب در گزارشی به نقل از رادیو رژیم صهیونیستی نوشت: «در صورتی که خان یونس در باریکه غزه به طور کامل […]

به گزارش زیرنویس، فرماندهان رژیم صهیونیستی در گزارشی مدعی شدند که در صورت کنترل کامل ارتش بر شهر خان یونس، فروپاشی هسته نظامی تشکیلات حماس دور از دسترس نخواهد بود.

پایگاه خبری اسپوتنیک چهارشنبه شب در گزارشی به نقل از رادیو رژیم صهیونیستی نوشت: «در صورتی که خان یونس در باریکه غزه به طور کامل سقوط کند، ارتش به هدف خود برای فروپاشی توان نظامی جنبش حماس نزدیک‌تر خواهد شد.»

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی افزود: «در صورتی که یحیی سنوار (رییس دفتر سیاسی جنبش حماس در غزه) طی روزهای آینده، کنترل شهر خان یونس را از دست دهد، در این صورت، ارتش فاصله زمانی کمتری با هدف انهدام قدرت نظامی حماس خواهد داشت.»

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی در صفحه خبری خود در ادامه رؤیاپردازی‌های خود در نابودی توان نظامی گروه‌های مقاومت در غزه اذعان کرد که «جنبش حماس قدرتی با ساختار تشکیلاتی منظم است و چنانچه کنترل شهر خان یونس را از دست دهند، در این صورت، فروپاشی قدرت نظامی این جنبش در بازه زمانی اندک، دور از دسترس نخواهد بود.»

گفتنی است رسانه‌های عبری در شرایطی به نابودی گروه‌های مقاومت و جنبش حماس در نوار غزه دلخوش کرده‌اند که طی چند روز گذشته، ارتش رژیم اسراییل روز سه‌شنبه ۲۳ ژانویه در حالی از کشته شدن ۲۱ نظامی دیگر خود در جنوب غزه خبر داد و رسانه‌های عبری درگیری‌های روز گذشته را «بسیار سخت» برای ارتش این رژیم در غزه توصیف کردند.

از سوی دیگر، به دنبال تلفات بی‌سابقه ارتش رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز سه‌شنبه کشته شدن ۲۴ نظامی اسراییل در یک روز در غزه را «روزی وحشتناک» برای ارتش اسراییل توصیف کرد.

نبردهای سنگین در خان‌یونس از دو هفته گذشته بین نظامیان اسراییلی و نیروهای مقاومت آغاز شده است. منابع فلسطینی اعلام کردند که جنگنده‌های رژیم اسراییل صبح امروز حملاتی سنگین به مرکز و شرق شهر خانیونس در جنوب نوار غزه انجام دادند.

توپخانه رژیم اسراییل علاوه بر هدف قراردادن منازل مسکونی، از روز گذشته مجدداً اطراف بیمارستان ناصر در شهر خان‌یونس را بمباران کرد؛ امری که باعث شده تا جنوب غزه شاهد نبردهای شدیدی بین نیروهای مقاومت و نظامیان اشغالگر باشد.

ابتدا ارتش اسراییل در ادامه سیاست اعلام قطره‌چکانی آمار تلفات خود، تنها به مرگ ۱۰ نظامی اقرار کرده بود؛ اما رسانه‌های عبری گزارش دادند که تنها در بمباران دو ساختمان و فروریختن ساختمان سوم در منطقه‌ای از خان‌یونس حدود ۲۰ افسر و سرباز کشته و زخمی شده اند.

طبق گزارش‌های عبری، شلیک راکت‌های RPG به این دو ساختمان منجر به انفجار مین‌هایی که از قبل در ساختمان تله‌گذاری شده بود، گردیده است؛ تخریب این دو ساختمان موجب کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از نظامیان اسراییلی داخل ساختمان‌ها شد.

پس از انتشار بیانیه ارتش درباره کشته‌شدن ۱۰ نظامی صهیونیست، رادیو ارتش اسراییل گزارش داد که تعداد اعلام شده افسران و سربازان کشته شده قطعی نیست و به خانواده‌های بیشتری درباره مرگ فرزندانشان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

منبع: مـهر