مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به میانگین بارشی شبانه روز گذشته در سطح استان، اظهار داشت: بیشترین بارندگی به ترتیب از فریدون شهر با پنج میلیمتر، سمیرم ۴.۷ میلیمتر (سه سانتیمتر برف)، داران و چادگان ۳.۵ میلیمتر، خوانسار ۳.۳ میلیمتر، گلپایگان ۱.۵ میلیمتر و کاشان نیم میلیمتر تا ساعت ۹ صبح […]

مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به میانگین بارشی شبانه روز گذشته در سطح استان، اظهار داشت: بیشترین بارندگی به ترتیب از فریدون شهر با پنج میلیمتر، سمیرم ۴.۷ میلیمتر (سه سانتیمتر برف)، داران و چادگان ۳.۵ میلیمتر، خوانسار ۳.۳ میلیمتر، گلپایگان ۱.۵ میلیمتر و کاشان نیم میلیمتر تا ساعت ۹ صبح چهارم بهمن ماه ثبت شده است.

وی با بیان اینکه این موج ناپایدار امروز از استان خارج شد، افزود: سامانه بارشی جدیدی از فردا جمعه وارد استان اصفهان می‌شود و تا روز یکشنبه در استان فعال خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: با فعالیت این سامانه، ابرناکی، مه آلودگی، بارش باران و در مناطق غربی، جنوبی و سردسیر بارش برف، گاهی وزش تند باد لحظه‌ای، کولاک برف در ارتفاعات، یخبندان و لغزندگی معابر را برای روز جمعه انتظار داریم.

معتمدی اضافه کرد: فعالیت این سامانه تا روز یکشنبه تمامی مناطق استان را در بر می‌گیرد اما شدت آن در مناطق غرب و جنوبی است که به ویژه طی روز شنبه با بارش برف و مه آلودگی و کاهش دید همراه خواهد بود.

وی با بیان اینکه کمینه دمای هوای استان طی ساعات پیش رو بین یک تا ۲ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۹ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به دمای صفر درجه می‌رسد.

به گفته کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان، ایستگاه میمه با کمینه دمای سه درجه سلسیوس زیر صفر و خور و بیابانک با بیشینه دمای ۲۰ درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط استان پیش بینی می‌شود.

منبع: مـهر