به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های ملی فوتبال ایران و سوریه در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ شامگاه چهارشنبه ۱۱ بهمن در مرحله یک هشتم نهایی و از ساعت ۱۹:۳۰ به مصاف هم خواهند رفت و برنده این بازی رو در روی برنده دیدار دو تیم بحرین و ژاپن قرار خواهد گرفت. سایت […]

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های ملی فوتبال ایران و سوریه در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ شامگاه چهارشنبه ۱۱ بهمن در مرحله یک هشتم نهایی و از ساعت ۱۹:۳۰ به مصاف هم خواهند رفت و برنده این بازی رو در روی برنده دیدار دو تیم بحرین و ژاپن قرار خواهد گرفت.

سایت تلویزیون ملی سوریه «syria.tv» در خصوص صعود این تیم به مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا نوشت: سوریه تا پیش از این دوره از مسابقات در ۶ بار سابقه حضور در جام ملت‌های آسیا تاکنون راهی مرحله یک هشتم نهایی نشده بود و این برای اولین بار است که سوریه را در این مرحله می‌بینیم.

این سایت در ادامه آورده است: حریف سوریه در این مرحله تیم ملی ایران است؛ ایرانی‌ها در مرحله گروهی مقابل تیم‌های فلسطین، هنگ کنگ و امارات بازی کردند و هر ۳ دیدار خود را با پیروزی پشت سر گذاشتند و ۹ امتیاز کامل را به دست آوردند. ایران و سوریه ۲۹ بار تاکنون رو در روی هم قرار گرفتند که ۱۷ بار ایران پیروز شده، ۱۱ بازی با نتیجه تساوی به پایان رسیده است و یک دیدار هم با برتری سوریه همراه بوده است.

در این دیدارها ایران ۵۰ گل به ثمر رسانده در حالی که سوری تنها ۱۵ بار موفق به باز کردن دروازه ایران شده است و آخرین برد سوریه برابر ایران به ۵۰ سال پیش بر می‌گردد که این تیم موفق شد با نتیجه یک بر صفر ایران را در مقدماتی جام جهانی ۱۹۷۴ شکست دهد.

بازیکنان و اعضای کادر فنی سوریه امیدوارند تا با برتری در این بازی طلسم ۵۰ ساله نبردن ایران را بشکنند.

منبع: مـهر