به گزارش زیرنویس به نقل از ایسنا، علی خضریان در خصوص حادثه آتش سوزی بیمارستان گاندی و وجود ساختمان‌های ناایمن در شهر تهران، گفت: متأسفانه در روزهای نزدیک به سالگرد حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو که منجر به شهادت تعدادی از آتش نشانان شده بود، شاهد آتش‌سوزی در یکی از بیمارستان‌های شهر تهران بودیم. این حادثه نیز […]

به گزارش زیرنویس به نقل از ایسنا، علی خضریان در خصوص حادثه آتش سوزی بیمارستان گاندی و وجود ساختمان‌های ناایمن در شهر تهران، گفت: متأسفانه در روزهای نزدیک به سالگرد حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو که منجر به شهادت تعدادی از آتش نشانان شده بود، شاهد آتش‌سوزی در یکی از بیمارستان‌های شهر تهران بودیم. این حادثه نیز می‌توانست تلفات جانی زیادی را به همراه داشته باشد که خوشبختانه با حضور به موقع و تلاش مجاهدانه آتش نشانان عزیز این آتش‌سوزی کنترل و مهار شد.

وی ادامه داد: آتش‌سوزی بیمارستان گاندی می‌تواند مجدداً زنگ خطر را برای مسئولین شهر تهران و سایر شهرها به صدا در بیاورد تا به رعایت ایمنی در ساختمان‌ها توجه بیشتری شود.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی این بیمارستان پیش از حادثه از سوی سازمان آتش نشانی اخطارهایی را دریافت کرده اما به این اخطارها توجه چندانی نشده بود.

خضریان یادآور شد: کماکان در شهر تهران با وجود حوادث رخ داده، ساختمان‌های بزرگ اما پر خطر وجود دارند و فعالیت می‌کنند؛ باید بر اساس قانون سازمان مدیریت بحران با تشکیل کارگروهی اقدام به شناسایی اینگونه ساختمان‌ها کند و لازم است تا از فعالیت آنها تا زمان رفع خطرات جلوگیری شود.

وی گفت: تاکنون در شهر تهران توسط آتش نشانی ۳۳ هزار ساختمان ناایمن و ۱۲۳ بنا با وضعیت مشابه ساختمان پلاسکو شناسایی شده است. باید برای جلوگیری از تکرار حوادثی مشابه ساختمان پلاسکو و کلینیک سنا اطهر در شهر تهران، مراجع قضایی نیز پای کار بیایند و از ادامه فعالیت این ساختمان‌ها با پلمب آنها جلوگیری کنند.

منبع خبر: رکنـا