ورود به فهرست تحریم‌های آمریکا، خرید گوشی هواوی را در بازارهای خارج از چین به یکی از غیرمنطقی‌ترین کارهای ممکن تبدیل کرده است. غول چینی صنعت فناوری از لحاظ سخت‌افزاری دستگاه‌های جذابی می‌سازد، اما تا زمانی که نرم‌افزار مناسب در دسترس نباشد، خرید گوشی های این شرکت پیشنهاد نمی‌شود. هواوی برای موفقیت در بازارهای خارج […]

ورود به فهرست تحریم‌های آمریکا، خرید گوشی هواوی را در بازارهای خارج از چین به یکی از غیرمنطقی‌ترین کارهای ممکن تبدیل کرده است. غول چینی صنعت فناوری از لحاظ سخت‌افزاری دستگاه‌های جذابی می‌سازد، اما تا زمانی که نرم‌افزار مناسب در دسترس نباشد، خرید گوشی های این شرکت پیشنهاد نمی‌شود.

هواوی برای موفقیت در بازارهای خارج از چین باید رویکرد متفاوتی برای قیمت‌گذاری در پیش بگیرد؛ با این‌حال گوشی جدید نوا Y72 با برچسب قیمت ۲۶۵ دلاری ناامیدمان کرد. این قیمت با نرخ امروز چیزی حدود ۱۳ میلیون تومان می‌شود.

این گوشی را نخرید!

با بودجه‌ی ۱۳ میلیونی می‌توان سراغ خرید شیائومی ۱۲ و خرید ریلمی ۱۱ پرو پلاس و انواع مدل‌های گوشی سامسونگ رفت که عموماً مشخصات بسیار خوبی در ازای قیمت‌شان ارائه می‌دهند.
گوشی‌های هواوی همچنان در بازار ایران موجود هستند و احتمالاً نوا Y72 (که مدل ری‌برندشده‌ی اینجوی ۷۰ محسوب می‌شود) نیز به بازار ایران می‌رسد. این گوشی باتری ۶٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی دارد و از پردازنده‌ی کرین ۷۱۰A به‌همراه نمایشگر ۶٫۷۵ اینچ LCD با وضوح بسیار پایین ۷۲۰p استفاده می‌کند.

این گوشی را نخرید!

هواوی گفته است که گوشی نوا Y72 در بازار چین به سیستم‌عامل HarmonyOS 4 مجهز است اما در بازارهای بین‌المللی از رابط کاربری EMUI و سیستم‌عامل اندروید استفاده می‌کند. پشتیبانی‌نکردن از خدمات موبایلی گوگل، ضعف بزرگی است که صرفاً با قیمت بسیار پایین‌تر از ۲۶۵ دلار می‌شد با آن کنار آمد.

پیشرفت هواوی در سایه‌ی تحریم‌های ایالات متحده، مثال‌زدنی بوده است. این شرکت از بازار چین (بزرگ‌ترین بازار موبایل دنیا) نهایت استفاده را برده و توانسته است به‌لطف میت ۶۰ پرو به بازار گوشی‌های ۵G برگردد و در رتبه‌ی پنجم برترین برندهای بازار موبایل چین قرار بگیرد. باوجوداین، وقتی بحث به بازارهای بین‌المللی می‌رسد، هواوی حرف خاصی برای گفتن ندارد.

۲۲۷۲۲۷

منبع: خبـرآنلاین