کلاهبرداری که با کپی کارت‌های عابربانک، ۵۰۰ فقره کلاهبرداری در نقاط مختلف کشور انجام داده و حساب افراد را خالی کرده بود، دستگیر شد.     سرهنگ امیرحسین سلیمانی رئیس پلیس فتا استان فارس اظهار کرد: در پی مراجعه تعداد زیادی از شهروندان به پلیس فتا استان فارس و اعلام برداشت مبالغی از حساب بانکی […]

کلاهبرداری که با کپی کارت‌های عابربانک، ۵۰۰ فقره کلاهبرداری در نقاط مختلف کشور انجام داده و حساب افراد را خالی کرده بود، دستگیر شد.

 

این مرد به راحتی از ۵۰۰ زن و مرد شیرازی کلاه‌برداری کرد

 

سرهنگ امیرحسین سلیمانی رئیس پلیس فتا استان فارس اظهار کرد: در پی مراجعه تعداد زیادی از شهروندان به پلیس فتا استان فارس و اعلام برداشت مبالغی از حساب بانکی آنان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار افسران پلیس فتا قرار گرفت.

 

او ادامه داد: در تحقیقات اولیه کارشناسان پلیس فتا مشخص شد که همه قربانیان این پرونده که اکثرا افراد مسن و یا کم سواد بوده اند، پس از مراجعه به پای عابر بانک جهت تراکنش‌های مالی، فردی از آن‌ها به بهانه پر بودن سقف برداشت از حسابش و یا کمک کردن به آن‌ها جهت تراکنش‌های مالی، اقدام به دریافت کارت‌های بانکی به همراه رمز عابر بانکشان کرده و پس از گذشت چند روز، شاکیان متوجه برداشت‌های مالی از حساب‌های بانکی خود می‌کردند.

 

رئیس پلیس فتا استان فارس با بیان اینکه مأموران در مرحله تحقیقات متوجه شدند متهم در شهرهایی از جمله چالوس، نوشهر، تهران، کرج، کرمانشاه، قزوین، اصفهان، شیراز، مشهد و قم با همین شگرد اقدام به اسکیم کردن کارت‌های بانکی شهروندان می‌کرده است، گفت: با بررسی‌های تکمیلی در این خصوص مشخص شد متهم برای پنهان ماندن کارهای مجرمانه خود، اقدام به افتتاح حساب با مدارک جعلی کرده است.

 

سرهنگ سلیمانی تصریح کرد: با تلاش‌های مأموران پلیس فتا، متهم در یکی از محله‌های شهر شیراز شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه به همراه تجهیزات اسکیمر در اختیار، دستگیر و به مقر انتظامی انتقال داده شد.

 

او گفت: متهم در تحقیقات پلیسی به کلاهبرداری از ۵۰۰ نفر و برداشت حدود ۳۰ میلیارد ریال از حساب بانکی آنان با استفاده از ۲ دستگاه اسکیمر اعتراف کرد.

 

سرهنگ سلیمانی ادامه داد: شهروندان جهت پیشگیری از سرقت به صورت اسکیمینگ، انجام عملیات بانکی و وارد کردن رمز کارت حساب بانکی را شخصاً انجام دهند چرا که حتی در صورت نصب اسکیمر بر روی دستگاه کارت‌خوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب شهروندان امکان‌پذیر نخواهد بود.

 

رئیس پلیس فتا استان فارس با بیان اینکه تغییر رمز دوره‌ای یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از عملی شدن اهداف مجرمانه کلاهبرداران است، توصیه کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.gov.ir و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری گزارش کنند.

سلام نو

+