به گزارش زیرنویس، روح الله غلامی اظهار کرد: هم اینک به دلیل بارش برف و باران در تمام محورهای ارتباطی استان، تردد با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است. وی با بیان اینکه نیروهای راهداری در مناطق برف گیر و جاده ها مستقر هستند، از رانندگان خواست از سفرهای غیرضرور خودداری کنند. به گزارش ایرنا، گردنه‌های چری و […]

به گزارش زیرنویس، روح الله غلامی اظهار کرد: هم اینک به دلیل بارش برف و باران در تمام محورهای ارتباطی استان، تردد با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه نیروهای راهداری در مناطق برف گیر و جاده ها مستقر هستند، از رانندگان خواست از سفرهای غیرضرور خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، گردنه‌های چری و شاه منصوری در شهرستان کوهرنگ، محور ارتباطی شهرکرد از مسیر منطقه بازفت به استان خوزستان است که بر اثر بارش سنگین برف این محورها مسدود شده است.

محورهای ارتباطی چهارمحال و بختیاری که بخش عمده آن کوهستانی و برف‌گیر است شامل ۲۱۵ کیلومتر بزرگراه، یکهزار و ۱۳۶ کیلومتر راه اصلی و فرعی و دو هزار و ۳۸۱ کیلومتر راه روستایی است. شهرستان کوهرنگ در ۹۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

هشدار سطح زرد هواشناسی به‌معنای آگاهی و اقدام در صورت نیاز است و در این سطح از هشدار احتمال وجود خسارت یا خسارت‌های نقطه‌ای وجود دارد.

در هشدار سطح نارنجی به‌مفهوم اقدام ضروری، احتمال خسارت گسترده، زیاد است و در هشدار سطح قرمز باید اقدام فوری و همه‌جانبه در خصوص مهار و کنترل خسارت‌های گسترده انجام شود.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

هم‌اکنون تمامی ۴۵۰ نیروی های راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با ۳۰۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک، نیمه‌سنگین و سنگین در ۴۲ راهدارخانه استان‌ مستقر و مشغول خدمات‌رسانی به مردم هستند.

منبع خبر: رکنـا