به گزارش زیرنویس به نقل از تایمزآواسراییل، به‌دنبال صدور حکم تاریخی دیوان بین‌المللی کیفری علیه رژیم صهیونیستی در پرونده شکایت آفریقای جنوبی از این رژیم به اتهام نسل‌کشی در نوار غزه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به اعضای کابینه‌اش دستور داد تا از اظهار نظر و واکنش به این حکم خودداری کنند. تزاچی هانگبی، […]

به گزارش زیرنویس به نقل از تایمزآواسراییل، به‌دنبال صدور حکم تاریخی دیوان بین‌المللی کیفری علیه رژیم صهیونیستی در پرونده شکایت آفریقای جنوبی از این رژیم به اتهام نسل‌کشی در نوار غزه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به اعضای کابینه‌اش دستور داد تا از اظهار نظر و واکنش به این حکم خودداری کنند.

تزاچی هانگبی، رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی دستور نتانیاهو را به اعضای کابینه منتقل کرده و از آنها خواسته است که تا زمان صدور موضع کابینه درباره این موضوع، از اظهار نظر علنی اجتناب کنند.

آهارون باراک، قاضی اسرائیلی در اظهارنظری مستقل نوشت که «هرچند معتقدم که اتهام نسل‌کشی هیچ جنبه عقلانی ندارد» اما به دو مورد از احکام دادگاه لاهه رأی داده است. به گفته باراک، او درباره حکم دادگاه لاهه مبنی بر الزام تل آویو به اجتناب از تحریک عمومی و حصول اطمینان از دسترسی به کمک‌های بشردوستانه در نوار غزه، رأی مثبت داده است.

در جریان جلسه صدور حکم دادگاه لاهه، رژیم صهیونیستی بارها و بارها به دلیل استفاده از زور در غزه، اظهارات تحریک‌کننده مقامات ارشد رژیم صهیونیستی که با هدف سلب شأن انسانیت از فلسطینیان و تحریک جامعه جهانی مطرح شده و همچنین به‌دلیل کشتار ده‌ها هزار نفر و مجروح کردن بیشمار غیرنظامی بیگناه در باریکه غزه، به شدت هدف انتقاد قرار گرفت.

منبع: مـهر