به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی کشتی فرنگی ایران در مسابقات جهانی ۲۰۲۳، در اوزان ۶۰، ۶۷، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم سهمیه کسب کرد و برای کسب ۲ سهمیه باقی مانده در اوزان ۷۷ و ۸۷ کیلوگرم باید در رقابت‌های قاره‌ای شرکت کند. البته پس از رقابت‌های قاره‌ای، مسابقات گزینشی جهانی آخرین فرصت برای کسب […]

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی کشتی فرنگی ایران در مسابقات جهانی ۲۰۲۳، در اوزان ۶۰، ۶۷، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم سهمیه کسب کرد و برای کسب ۲ سهمیه باقی مانده در اوزان ۷۷ و ۸۷ کیلوگرم باید در رقابت‌های قاره‌ای شرکت کند. البته پس از رقابت‌های قاره‌ای، مسابقات گزینشی جهانی آخرین فرصت برای کسب سهمیه المپیک است.

مهدی محسنی نژاد در وزن ۶۰ کیلوگرم، محمدرضا گرایی در وزن ۶۷، محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ و امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم تاکنون برای کشتی فرنگی سهمیه کسب کردند و در اوزان ۷۷ و ۸۷ کیلوگرم باید منتظر باشیم تا طبق چرخه انتخابی ببینیم چه کسی صاحب دوبنده تیم ملی برای حضور در المپیک پاریس می‌شود. البته در سایر اوزان هم با وجود اینکه این چهار کشتی‌گیر موفق به کسب سهمیه شدند، اما باید طبق چرخه انتخابی مورد محک قرار بگیرند.

محمدرضا گرایی در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ موفق به کسب مدال برنز شد و سهمیه المپیک در این وزن نصیب کشتی فرنگی ایران شد، گرایی سال گذشته در دو مسابقه رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی، آن هم در وزن ۷۲ کیلوگرم شرکت کرد و پس از آن در ۶۷ کیلوگرم نماینده ایران در مسابقات جهانی بلگراد شد، که البته بدون مسابقات انتخابی راهی این مسابقات شد و مدال برنز را هم به دست آورد.

امسال هم کادر فنی کشتی آزاد برای حفظ محمدرضا گرایی تصمیم دارد او را در مسابقات چرخه انتخابی در وزن ۷۲ کیلوگرم به میدان بفرستد در حالی که اگر راهی المپیک پاریس شود باید به مصاف کشتی‌گیران وزن ۶۷ کیلوگرم برود و در این وزن مدعیان زیادی هم

در واقع کادر فنی برای اینکه گرایی در تورنمنت‌های مختلف وزن کم نکند او را به یک وزن بالاتر می‌فرستند و در وزن ۷۲ کیلوگرم باید رقابت کند، در حالی که باید در همان وزن ۶۷ کیلوگرم به میدان برود تا در انتخابی تیم ملی حق سایر کشتی‌گیران این وزن پایمال نشود و هم اینکه قبل از المپیک باید در وزن ۶۷ کیلوگرم محک بخورد تا در المپیک با مشکل مواجه نشود.

منبع: مـهر