مذاکره با یک شکست خورده و توصیه یک سرمربی اسپانیایی توسط دلالان
مذاکره با یک شکست خورده و توصیه یک سرمربی اسپانیایی توسط دلالان

از بین سه گزینه‌ای که برای جانشینی یحیی گل‌محمدی مطرح شده‌اند، دو سرمربی شرایط بهتری دارند اما گزینه سوم توسط دلالان به باشگاه پیشنهاد شده تا زمینه حضورش روی نیمکت فراهم شود.

 

به گزارش خبرنگار مهر، نیم فصل اول بیست و سومین دوره رقابت‌های فوتبال لیگ برتر در شرایطی برای پرسپولیس به پایان رسید که یحیی گل محمدی تصمیم گرفت بعد از استعفای هفتم خود تصمیمش برای جدایی را قطعی کند و بعد از چند سال پرافتخار، از جمع سرخپوشان جدا شود.

با جدایی او تنها گزینه ای که می توانست بار انتقادات و فشار را از روی دوش مسوولان باشگاه بردارد، برانکو ایوانکوویچ بود که در بین هواداران محبوبیت داشت و می‌توانست گزینه مناسبی برای نشستن روی نیمکت سرخپوشان باشد.

به همین خاطر بود که رضا درویش مدیرعامل باشگاه از همان روزهای ابتدایی بر روی توافق با برانکو تاکید داشت اما از آنجایی که این مربی کروات با تیم ملی عمان قرارداد داشت و باید در جام ملت های آسیا شرکت می کرد، مذاکرات به صورت جدی و شفاف پیگیری نشد.

با این حال فشار روی مدیریت باشگاه پرسپولیس کار را به جایی رساند که درویش در حین برگزاری مسابقات ملت های آسیا راهی قطر شد و در اقدامی غیرحرفه ای با برانکو دور میز مذاکره نشست اما سرمربی سابق سرخپوشان آبی پاکی را روی دست آنها ریخت و تاکید کرد به خاطر شرایطی که دارد نمی تواند به پرسپولیس برگردد.

مذاکره با یک شکست خورده و توصیه یک سرمربی اسپانیایی توسط دلالان
مذاکره غیرحرفه ای درویش با برانکو در قطر

به دنبال این پاسخ واضح مسوولان باشگاه بازهم منتظر ماندند تا تکلیف تیم ملی عمان در جام ملت ها مشخص شود که با پایان مرحله گروهی و حذف این تیم، به خواسته شان رسیدند و جدی تر از قبل مذاکرات را پیگیری کردند.

تفاوت این دور با مذاکرات قبلی این است که برانکو حالا به عنوان یک مربی شکست خورده که احتمالا مشتریانش را هم از دست داده است، پای میز مذاکره خواهد نشست و از مواضعی که قبلا داشته نیز کوتاه خواهد آمد. شاید به همین خاطر است که او بعد از ناکامی عمان در جام ملت های آسیا چراغ سبز را به سرخپوشان نشان داد و در پاسخ به پرسپولیس خبرنگاران که آیا به پرسپولیس خواهد رفت گفت:« سوال سختی است اما شاید».

هر چند به نظر می رسد اصرار مسوولان باشگاه همچنان روی جذب برانکو است، اما آنها «اوسمار ویرا» دستیار گل محمدی را هم در تیم شان دارند که از او به عنوان گزینه جدی برای هدایت پرسپولیس نام برده می شود. اوسمار از چند روز قبل تمرینات پرسپولیس را زیر نظر گرفته و از روز پنجشنبه نیز این تیم را در اردوی امارات تمرین می دهد تا در صورتی که باشگاه با برانکو به توافق نرسید، او روی نیمکت بنشیند.

مذاکره با یک شکست خورده و توصیه یک سرمربی اسپانیایی توسط دلالان
اوسمار ویرا که دستیار گل محمدی بود گزینه جانشینی او است

اما دلالان اطراف پرسپولیس یک گزینه اسپانیایی را هم به عنوان نامزد نشستن روی نیمکت این تیم مطرح کرده اند که از سوی مسوولان باشگاه مذاکراتی با او صورت نگرفته اما از آنجایی که این دلالان به دنبال منافع شخص خودشان هستند، در فضای مجازی و رسانه ها از «پاکو لوپز» به عنوان گزینه مد نظر باشگاه نام می برند.

این در حالی است که این سرمربی اسپانیایی کارنامه موفقی نداشته و هر چند در برخی مقاطع خوب نتیجه گرفته است اما در برخی موارد از هدایت تیم خود اخراج شده است و خیلی نمی تواند گزینه مناسبی برای پرسپولیس باشد. اما از آنجایی که دلالان نفوذ خوبی در باشگاه دارند می خواهند هر طور شده وی را هم جزو گزینه ها مطرح کنند.

قرار است هیات مدیره باشگاه پرسپولیس امروز شنبه در نشستی شرایط گزینه های مد نظر باشگاه برای انتخاب سرمربی را بررسی و تصمیم نهایی را بزودی اعلام کند. این در حالی است که اصرار همچنان روی توافق با برانکو است اما اوسمار هم می تواند گزینه خوبی تا پایان فصل باشد.

منبع: مـهر