اشتباه نابخشودنی داور دیدار ایران
اشتباه نابخشودنی داور دیدار ایران

بر اساس کارشناسی‌های صورت‌گرفته از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، حنا حطاب داور سوری بازی ایران – هنگ‌کنگ مرتکب اشتباه بزرگی در این بازی شد.

 

در صحنه ای از بازی ایران – هنگ کنگ علیرضا بیرانوند با خروج از دروازه توپ را به دست دفع می کند و از آنجایی که لمس توپ بیرون از محوطه ی جریمه رخ داده است، داور باید به علیرضا بیرانوند کارت قرمز نشان می داد و ضربه آزاد مستقیم به سود تیم هنگ کنگ اعلام می کرد. حنا حطاب با این تصور که بیرانوند با پا توپ را دور کرده و توپ به دست او نخورده است، دستور به ادامه بازی داد و جالب اینکه کمک داور ویدیویی هم متوجه این صحنه نشد. البته VAR نمی تواند در چنین صحنه هایی داور وسط را به کنار زمین فرا بخواند.

این اشتباه بزرگ از سوی حنا حطابt شانس قضاوت در بازی های مهم جام ملت ها را از داور سوری گرفت. به زعم کنفدراسیون فوتبال آسیا لمس توپ با دست جلوگیری از یک موقعیت آشکار بوده و داور باید به دروازه بان تیم ملی کارت قرمز نشان می داد. خوشبختانه این اشتباه که به سود تیم ملی ایران بود، باعث شد که علیرضا بیرانوند در بازی با امارات در ترکیب تیم ملی به میدان بیاید و با مهار ضربه پنالتی برای پیروزی در این دیدار کمک کند.

منبع: خبـر ورزشی