وقتی ستاره پرسپولیس ایران را به جام جهانی برد
وقتی ستاره پرسپولیس ایران را به جام جهانی برد

دو سال قبل در هفتمین روز بهمن ماه اتفاق بسیار شیرینی برای تیم ملی فوتبال ایران رخ داد و ستاره ملی‌پوش پرسپولیسی در آن نقش موثری داشت.

- وقتی ستاره پرسپولیس ایران را به جام جهانی برد

سال ۱۴۰۰ در حالی آغاز شد که ویروس کرونا اتفاقات تلخی برایمان رقم زده بود و تصور این‌که تماشاگران بتوانند به ورزشگاه بیایند، تا حدی دور از ذهن به نظر می‌رسید. از طرف دیگر، شرایط تیم ملی هم بغرنج بود و حتی احتمال داشت ما در مرحله اول پیکارهای انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ حذف شویم ولی دراگان اسکوچیچ و شاگردانش اجازه ندادند چنین کابوسی تعبیر شود و پس از این‌که در خرداد ماه آن سال از مرحله اول پیکارهای انتخابی صعود کردیم، از تابستان سال ۱۴۰۰ وارد مرحله اصلی رقابت‌های گزینشی جام جهانی شدیم و آن‌قدر خوب نتیجه گرفتیم که صعودمان به‌مراتب زودتر از حد تصور بسیاری از کارشناسان محقق شد.

در روز هفتم بهمن سال ۱۴۰۰ تیم ملی در حالی به مصاف عراق رفت که مجوز حضور تماشاگران به صورت محدود صادر شده بود و همان نفرات برای تیم ملی سنگ تمام گذاشتند. در هفتمین روز بهمن ماه سال ۱۴۰۰ با تک‌گل مهدی طارمی ستاره پرسپولیسی تیم ملی عراق را شکست دادیم تا حضورمان در قطر ۲۰۲۲ قطعی شود. این اتفاق در حالی به وقوع پیوست که هنوز سه بازی دیگر تا پایان آن پیکارها باقی مانده بود.

تیم ملی هفتم بهمن ۱۴۰۰ برای ششمین مرتبه به جام جهانی رسید و این افتخار در کارنامه دراگان اسکوچیچ ثبت شد. البته او در آن زمان اصلا فکر نمی‌کرد که در فاصله کمتر از سه ماه مانده تا آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ برکنار شده و کارلوس کیروش به جایش بیاید. تیم ملی ایران قبلا با برانکو ایوانکوویچ هم جواز حضور در جام جهانی را گرفته بود و اسکوچیچ به رکورد هموطنش رسید اما برخلاف برانکو نتوانست در جام جهانی روی نیمکت ما بنشیند.

 

منبع: خبـر ورزشی