زیرنویس، گروه بین‌الملل؛ جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همزمان با صد و چهاردهمین روز جنگ ضد نوار غزه مجموعه‌ای از اهداف غیرنظامی را در منطقه تل الهوی واقع در جنوب غربی شهر غزه موشک باران کردند. هواپیماهای رژیم صهیونیستی همچنین مناطقی از بخش غربی شهر غزه را نیز هدف حملات هوایی خود قرار دادند. رسانه‌های فلسطینی همچنین […]

زیرنویس، گروه بین‌الملل؛ جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همزمان با صد و چهاردهمین روز جنگ ضد نوار غزه مجموعه‌ای از اهداف غیرنظامی را در منطقه تل الهوی واقع در جنوب غربی شهر غزه موشک باران کردند. هواپیماهای رژیم صهیونیستی همچنین مناطقی از بخش غربی شهر غزه را نیز هدف حملات هوایی خود قرار دادند.

رسانه‌های فلسطینی همچنین گزارش دادند که توپخانه‌ها و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی اواخر دیشب نیز بخش‌هایی از شمال نوار را غزه هدف حملات هوایی خود قرار دادند. هنوز آمار دقیق از شهدای حملات دیشب رژیم صهیونیستی به نوار غزه منتشر نشده است.

خبرگزاری شهاب نیز گزارش داد که تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی به شرق منطقه الفخاری در خان یونس یورش برده و راکت‌هایی را به سمت اطراف بیمارستان اروپایی و اردوگاه آوارگان فلسطینی شلیک کردند.

همچنین وزارت بهداشت غزه نسبت به پایان دارو در مجتمع پزشکی ناصر واقع در شهر خان یونس که در نتیجه ششمین روز از محاصره تحمیل شده رژیم صهیونیستی ضد این بیمارستان جان بیماران و کادر پزشکی آن را تهدید می‌کند، هشدار داد.

گسترش سرکوب‌گری رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و ادامه مقاومت مردمی

از کرانه باختری نیز خبر می‌رسد که درگیری‌ها میان نظامیان صهیونیست و شهروندان فلسطینی در مناطق مختلف کرانه باختر دیشب و بامداد امروز نیز ادامه پیدا کرد. در همین رابطه در حالی که خودروهای زرهی رژیم صهیونیستی بامداد امروز به شدت به سمت شهر طوباس تیراندازی می‌کردند، عناصر مقاومت این منطقه موفق شدند نیروهای اشغالگر صهیونیستی را با بمب‌های دست ساز هدف قرار دهند.

در شهر جنین نیز درگیری‌های شدید بین شهروندان و اشغالگران صهیونیست گزارش شده است. بخشی از این درگیری‌ها دیشب در منطقه قباطه واقع در جنوب جنین مشاهده شد. مقاومت فلسطین درگیری شدیدی را با اشغالگران صهیونیستی در هنگام یورش به این منطقه آغاز کرده و خودروهای زرهی آنها را با بمب‌های دست ساز هدف قرار دادند.

رژیم صهیونیستی همچنین در حمله به روستای بیتا واقع در جنوب نابلس ضمن محاصره تعدادی از ساختمان‌های این روستا چندین جوان فلسطین را ربود.

در شرق قلقیلیه نیز نیروهای اسرائیلی به سمت شهروندان فلسطینی تیراندازی کرده و به یورش خود به این منطقه ادامه دادند.

رسانه دولتی غزه: آمار شهدای خبرنگار به ۱۲۰ تن افزایش یافت

دفتر اطلاع رسانی دولت وابسته به جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در نوار غزه شامگاه امروز (شنبه) با صدور بیانیه کوتاهی، اعلام کرد که شمار خبرنگاران به شهادت رسیده توسط ارتش رژیم صهیونیستی از زمان آغاز تجاوز نظامی آن به این باریکه در هفتم اکتبر سال گذشته (۱۵ مهر ۱۴۰۲) میلادی تاکنون، به ۱۲۰ تن افزایش یافته است.

بر پایه این گزارش، دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه در بیانیه خود در این باره آورده است: شمار شهدای خبرنگار از زمان آغاز جنگ نسل کشی در نوار غزه به دنبال شهادت همکار ما «ایاد احمد الرواغ»، گوینده و مجری برنامه در رادیو الاقصی (محلی) به دست خیانتکاران اشغالگران در اردوگاه «النصیرات» در وسط نوار، به ۱۲۰ تن افزایش پیدا کرد.

اسرائیل آماده ماجراجویی بزرگ در لبنان می‌شود!

در ادامه تحرکات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی، شبکه تلویزیونی LBC لبنان به نقل از منابع آگاه خود فاش کرد که یک کشور عربی با هشدار به مقامات امنیتی جنبش مقاومت لبنان گفته، اسرائیل در حال آماده شدن برای حمله به عمق خاک لبنان است تا اوضاع کشور را ملتهب کند.

بر پایه این گزارش، شبکه تلویزیونی ال بی سی (LBC) فاش کرد که یک کشور عربی به مقامات حزب الله لبنان در گزارشی محرمانه از خیز اسرائیل برای هدف قرار دادن عمق لبنان با هدف آشوب در این کشور خبر داد.

درگیری بین پلیس و شهرک نشینان در تظاهرات علیه نتانیاهو

در ادامه تظاهرات صهیونیست‌های معترض علیه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در بی توجهی به سرنوشت اسرا در نوار غزه، پلیس رژیم صهیونستی شامگاه شنبه تظاهرات معترضان علیه نخست وزیر این رژیم را سرکوب کرده و تعدادی را نیز دستگیر کرد.

شبکه عبری زبان کان اعلام کرد که پلیس رژیم صهیونیستی با توسل به زور تظاهرات ضد کابینه صهیونیست‌ها به همراه خانواده‌های اسرای صهیونیست نزد حماس در نزدیکی میدان پاریس در شهر قدس را متفرق کرده و شماری از تظاهرات کنندگان را هم بازداشت کرده است.

در جریان تظاهرات، پلیس رژیم صهیونیستی با تظاهرات کنندگان و خانواده اُسرا در غزه درگیر شده و تعدادی از آنها را دستگیر کرد.

تظاهرات کنندگان در این تظاهرات خواستار کناره گیری نتانیاهو از قدرت شده و شعارهایی علیه وی سر دادند.

از سوی دیگر، روزنامه یدیعوت آحارانوت هم از مقابل محل اقامت نتانیاهو در تل آویو خبر داد، شماری از خانواده اسرای موجود در غزه که به دعوت یکی از همسایگان نتانیاهو می‌خواستند به آنجا نزدیک بشوند، اما نیروهای امنیتی اجازه این کار را به آنها نداده و آنها را از این منطقه دور کردند.

درحال تکمیل…

منبع: مـهر