اعلام ۲۰ اولویت رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی در ۷۲۰ روز
اعلام ۲۰ اولویت رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی در ۷۲۰ روز

رئیس جدید پژوهشگاه ۲۰ اولویت پژوهشگاه میراث فرهنگی را تشریح کرد و گفت: خوشبینانه ترین حالت ممکن این است که ۵۰ درصد از برنامه‌هایی که پیش بینی کرده ایم را اجرا کنیم.

 اولین نشست خبری برنامه‌های پژوهشگاه میراث فرهنگی برای دو سال آینده پیش از ظهر امروز در ساختمان این پژوهشگاه برگزار شد.

به گزارش زیرنویس، در این نشست مصطفی ده پهلوان رئیس جدید پژوهشگاه ۲۰ اولویت پژوهشگاه میراث فرهنگی را تشریح کرد و گفت: خوشبینانه ترین حالت ممکن این است که ۵۰ درصد از برنامه‌هایی که پیش بینی کرده ایم را اجرا کنیم.

ده پهلوان گفت: امسال ۴ و نیم میلیارد تومان بودجه پژوهشی برای ۸۸ عضو هیأت علمی و ۱۴۰ پژوهشکده پژوهشی داریم که بسیار ناچیز است. این خوب نیست که ما کارشناس را با ده میلیون تومان عازم میادین پژوهشی کنیم.

وی گفت: راه اندازی پژوهشکده هنرهای ملی، راه اندازی پژوهشکده صنایع دستی، راه اندازی پژوهشکده موزه شناسی با همکاری ایکوم ایران، ساماندهی مواد مطالعاتی کاوش‌ها با همکاری اداره کل موزه‌ها، فعالیت در زمینه میراث دیجیتال، فناورانه و گردشگری، میراث فرهنگی، میراث مردمی در خدمت گردشگری و صنایع دستی، تهیه و تکمیل و بهره‌برداری از اطلس‌ها و بانک‌های اطلاعات میراث‌فرهنگی، بهره برداری از توان تخصصی پژوهشگاه در جذب درآمد در حوزه گردشگری با همکاری معاونت گردشگری و بخش خصوصی بخشی از این برنامه هاست.

ده پهلوان بیان کرد: جذب شرکت‌های استارت آپی در حوزه میراث دیجیتال و کسب و کارهای اینترنتی گردشگری و راهنمایان مجازی و همکاری جدی در تهیه طرح سند ملی توسعه گردشگری و صنایع دستی نیز برنامه‌های دیگر ماست.

منبع:مهر