جواد نکونام از ابتدای حضورش در استقلال تاکید داشت زمینه برای آبی پوش شدن روبرتو تورس فراهم شود مهاجم اروپایی که در فولاد با جواد کار کرده بود و سرمربی استقلال اعتقاد فراوانی به این بازیکن داشت ولی شرایط برای آبی‌پوش شدن او فراهم نشد چون باشگاه استقلال در آن مقطع نتوانست مبلغ مورد نظر […]

- اولتیماتوم یک سرمربی خارجی؛ اول قرارداد من را فسخ کنید بعد تورس را به استقلال بدهید!

جواد نکونام از ابتدای حضورش در استقلال تاکید داشت زمینه برای آبی پوش شدن روبرتو تورس فراهم شود مهاجم اروپایی که در فولاد با جواد کار کرده بود و سرمربی استقلال اعتقاد فراوانی به این بازیکن داشت ولی شرایط برای آبی‌پوش شدن او فراهم نشد چون باشگاه استقلال در آن مقطع نتوانست مبلغ مورد نظر این بازیکن را مهیا کند و دقیقاً طبق همان چیزی که جواد نکونام پیش‌بینی کرده بود، تورس در ایران ماند اما به تیم دیگری پیوست.

تلاش دوباره استقلال

استقلال اگرچه نیم فصل اول را با صدرنشینی به پایان رساند ولی نکونام به درستی اعتقاد دارد که تیمش باید تقویت شود و برای تحقق این امر جلسات متعددی را با علی خطیر برگزار کرده است. استقلال مهاجمان دونده و جنگنده‌ای دارد اما تقریبا همه آنها در نواختن ضربات آخر و تمام کنندگی مشکل دارند و به همین خاطر کاملاً بدیهی است که کادر فنی آبی‌پوشان به دنبال یک مهاجم فرصت طلب و چهارچوب شناس باشند. استقلالی‌ها دوباره سراغ تورس رفته‌اند تا این بازیکن گل گهر سیرجان را مجاب به حضور در جمع نفرات خودشان بکنند. البته ناگفته پیداست که با توجه به قرارداد او با گل گهر، صرفا رضایت خود بازیکن برای استقلالی شدن کفایت نمی‌کند و اگر باشگاه گل گهر رضایت ندهد، تحت هیچ شرایطی نمی‌توان این بازیکن را استقلالی کرد. دقیقاً همین مسئله است که برای استقلالی‌ها دردسر درست کرده است.

اول قرارداد من را فسخ کنید بعداً رضایتنامه بدهید

جدا از بحث رقمی که قطعاً باشگاه گل گهر سیرجان بابت صدور رضایتنامه روبرتو تورس درخواست می‌کند، داستان اصلی بر سر استقلالی نشدن این مهاجم اروپایی مواضع بسیار سرسختانه‌ای است که سرمربی گل گهر سیرجان اتخاذ کرده است. اوزونیدیس مرد شماره یک یونانی نیمکت سیرجانی‌ها اصرار دارد که تحت هیچ شرایطی با جدایی تورس موافقت نمی‌کند. او به برخی از اطرافیان و مسئولان گل گهر در واکنش به پیشنهاد استقلال گفته است: جدا از کیفیت بازی روبرتو تورس، با توجه به اینکه در نیم فصل لیگ رسیده ایم و به زودی دور برگشت آغاز می‌شود، من نمی‌توانم بازیکنی را جانشین او کنم بنابراین تحت هیچ شرایطی اجازه جدایی نمی‌دهم. اگر باشگاه بخواهد تورس را به استقلال بفروشد، باید قبل از آن قرارداد من را فسخ کند چون به هیچ عنوان زیر بار از دست دادن مهره‌ای که روی او حساب کرده‌ام، نمی‌روم.

به این ترتیب به نظر می‌رسد قضیه روبرتو تورس پیچیده شده و استقلال حداقل الان روی کاغذ کار بسیار دشواری برای جذب او پیش روی خودش دارد.

منبع: خبـر ورزشی