به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس استان همدان، امیرمسعود مجیدی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: بیش از ۶۰۰ مورد بازرسی از تجهیزات شهربازی در سال‌جاری، درباره وضعیت استاندارد تجهیزات بازی و تله‌کابین گنجنامه، انجام شده و تمام بهره‌برداران شهربازی‌ها مکلف هستند نکات ایمنی را رعایت کنند در غیر این‌ صورت تجهیزات فاقد […]

- در سال جاری ۹ شهربازی در همدان پلمب شده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس استان همدان، امیرمسعود مجیدی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: بیش از ۶۰۰ مورد بازرسی از تجهیزات شهربازی در سال‌جاری، درباره وضعیت استاندارد تجهیزات بازی و تله‌کابین گنجنامه، انجام شده و تمام بهره‌برداران شهربازی‌ها مکلف هستند نکات ایمنی را رعایت کنند در غیر این‌ صورت تجهیزات فاقد گواهینامه ایمنی پلمب می‌شوند و تله‌کابین گنجنامه هم موظف به دریافت گواهینامه ایمنی است.

وی در بخش دیگری از این گفتگو در ارتباط با کم فروشی، تاکید کرد: خالص‌فروشی در دستور کار استاندارد بوده و همه تولیدکنندگان باید وزن خالص را در روی محصولات خود درج کنند و نباید کم‌فروشی و کمبود کمیت داشته باشند.

وی افزود: استاندارد بر کم‌فروشی اصناف نظارت می‌کند به طوریکه تمام وسایل دادوستد عمومی باید به صورت سالانه ارزیابی شود بر این اساس بیش از ۲۹۱۷ مورد ترازو، آزمون شده است.

مجیدی با اشاره به اینکه مردم حتماً روی ترازو توجه کنند برچسب استاندارد نصب شده باشد، گفت: در زمینه کم‌فروشی کالاهای بسته‌بندی شده، هم نمونه بازار را دریافت کرده و هم از تولیدات کارخانه بررسی می‌کنیم.

مدیرکل استاندارد استان همدان درباره وضعیت کیفیت آب شرب همدان نیز، یادآور شد: استاندارد مطابق با قانون بر آب‌های بسته‌بندی وظیفه نظارت دارد و در زمینه آب لوله‌کشی اگر دستگاه‌های نظارتی بخواهند ما ورود و نتیجه را اعلام می‌کنیم اما آب لوله‌کشی به طور قطع استانداردهای لازم را دارد.

وی اضافه کرد: در بحث اندازه‌شناسی تاکنون ۳۳۵ باسکول در استان همدان آزمون شده و از وسایل دادوستد عمومی هم تا پایان سال ۵۵۰۰ ترازو آزمون خواهد شد.

مجیدی از صدور ۵۹ پروانه استاندارد اجباری در سال‌جاری و انجام بیش از ۲۱۶ مورد بازنگری استانداردهای ملی خبر داد و اظهار داشت: ۱۴۵ مورد تمدید و ابطال پروانه استاندارد در سال‌جاری صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه همچنین شش مورد پروانه استاندارد تشویقی در سال‌جاری صادر شده است، درباره بازرسی از واحدهای تولیدی استان، افزود: بیش از ۱۰۰۰ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی استان در سال‌جاری صورت گرفته که ۴۶ مورد بازرسی فنی انرژی از صنایع انرژی‌بر بوده است.

مجیدی با اشاره به انجام ۱۳۶۵ نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی استان در سال‌جاری، یادآور شد: از ابتدای بیش از ۴۰۰ مورد کالای صادراتی(عمدتاً کشمش) و ۵۰ مورد کالای وارداتی مورد بازرسی قرار گرفته و برایشان تأییدیه صادر شده است.

وی با بیان اینکه اداره استاندارد در زمینه کنترل کالاهای وارداتی در سطح عرضه نیز نظارت می‌کند به طوری که تا پایان سال ۲۲ مورد خواهد شد، اظهارکرد: در طرح «طاها» بیش از ۶۷۰۰ مورد بازرسی از بازار خواهد شد. واحدهای صنفی موظف هستند کالاهای دارای نشان استاندارد را خریداری و عرضه کنند و اگر واحدی دارای کالای فاقد نشان استاندارد باشد، باید مرجوع کند.

مدیرکل استاندارد استان همدان با اشاره به دو طرح نظارتی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: بازرسی و کنترل بازار در شب عید تشدید یافته و نمونه‌برداری صورت خواهد گرفت.

مجیدی با تأکید بر اینکه استانداردسازی محصولات دانش‌بنیان به صورت ویژه پیگیری می‌شود، ادامه داد: در استان همدان دو کارخانه موفق شدند نشان استاندارد محصولات دانش‌بنیان کسب کنند به طوری که امسال یک پروانه صادر شده و سال گذشته هم یک پروانه صادر شده است.

وی درباره کیفیت آرد و نان استاندارد، با بیان اینکه استاندارد آرد و نان در حال تجدیدنظر است، افزود: آرد مشمول استاندارد اجباری است و تمام واحدهای تولیدی آرد دارای پروانه هستند. خوشبختانه کارخانجات همدان این موارد را رعایت می‌کنند اما متأسفانه خیلی‌ از مردم علاقمند مصرف نان‌های رنگ روشن هستند که نیاز به اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی دارد.

مدیرکل استاندارد استان همدان درباره تعطیلی آزمایشگاه کشمش ملایر هم گفت: آزمایشگاه کشمش در استان تعطیل نیست و تنها شعبه ملایر تعطیل است.

مجیدی خاطرنشان کرد: آزمایشگاه کشمش ملایر دو شعبه داشت که با توجه به اینکه از نظر اقتصادی صرفه نداشت، مالک به این نتیجه رسید که فعالیت یک شعبه را دنبال کند، ضمن اینکه ما پروانه را باطل نکردیم و فعلاً مشکلی در صادرات کشمش نداریم.

وی با بیان اینکه سازمان استاندارد تنها مرجع رسمی حاکمیتی در کشور است، یادآور شد: استاندارد تنها مرجع اعطای نشان حلال در کشور است.‌

وی با بیان اینکه استاندارد در تکالیف و مأموریت‌ها در اندازه‌شناسی قانونی استاندارد به طور جدی ورود کرده است، ادامه داد:

مجیدی با تأکید بر اینکه استاندارد در زمینه استانداردسازی محصولات دانش‌بنیان ورود کرده است، گفت: همچنین در خدمات پس از فروش خودرو و لوازم خانگی ورود کرده چرا که گسترگی خدمات بسیار بالاست، البته در خیلی از زمینه‌ها ورود کردیم.

مدیرکل استاندارد استان همدان با اشاره به نظارت بر خدمات توسط این اداره، یادآور شد: ۱۵۵ مدرسه، پایانه‌های اتوبوسرانی و ایستگاه‌های راه‌آهن و خانه سالمندان، هتل‌ها و دفتر خدمات پستی تا پایان سال بازرسی می‌شود.

۴۶

منبع: خبـرآنلاین