اگر عمر ۱۰۰ ساله می‌خواهید، این ۵ توصیه‌ را جدی بگیرید!
اگر عمر ۱۰۰ ساله می‌خواهید، این ۵ توصیه‌ را جدی بگیرید!

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از دیلی میل، رازهای داشتن زندگی طولانی و سالم برای سال ها مورد مطالعه قرار گرفته است و دانشمندان هر کدام نظرات بسیاری درباره این آرزوی بشر دارند. به هر حال هیچ راهی برای برگرداندن زمان به عقب وجود ندارد ولی به اعتقاد پزشک و محقق انگلیسی عادات ساده‌ای […]

اگر عمر ۱۰۰ ساله می‌خواهید، این ۵ توصیه‌ را جدی بگیرید!

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از دیلی میل، رازهای داشتن زندگی طولانی و سالم برای سال ها مورد مطالعه قرار گرفته است و دانشمندان هر کدام نظرات بسیاری درباره این آرزوی بشر دارند. به هر حال هیچ راهی برای برگرداندن زمان به عقب وجود ندارد ولی به اعتقاد پزشک و محقق انگلیسی عادات ساده‌ای برای کند کردن روند پیری و افزایش طول عمر وجود دارد که عمر انسان را می‌تواند به ۱۰۰سالگی برساند.

دکتر نیروسا کوماران، مدیر کلینیک طول عمر لندن (HUM2N)، پنج راه ساده برای زندگی طولانی‌تر و سالم‌تر پیشنهاد می‌کند.

خوردن گوشت کمتر و گیاهان بیشتر با مجموعه ای از فواید سلامتی مرتبط است، از کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی – یکی از کشنده های اصلی مردم – تا بهبود سلامت روده.

کوماران می گوید: یکی از دلایل این امر این است که گیاهان حاوی طیف وسیعی از پلی فنول ها هستند که حاوی خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است.

التهاب مزمن یکی از نشانه های بارز پیری است که تصور می شود مسئول مجموعه ای از بیماری های مرتبط با افزایش سن و کوتاه شدن طول عمر است.

او می گوید: برای بهبود طول عمر، پرداختن به مسائلی مانند فرآیندهای التهابی در بدن و استرس اکسیداتیو بسیار مهم است.

پلی فنول‌ها، ریزمغذی‌هایی که به طور طبیعی در گیاهان وجود دارند، در برابر تجمع پلاک‌های چربی در شریان‌ها و لخته‌های خون نیز محافظت می‌کنند.

این محقق انگلیسی توصیه می‌کند گوشت با کیفیت خوب بخرید و زیاد نخورید، زیرا زیاده روی در انواع گوشت قرمز و فرآوری شده ممکن است باعث التهاب شود و خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد.

به گفته دکتر کوماران، ماهی های روغنی مانند سالمون و ماهی خال مخالی نیز برای افزایش طول عمر بسیار مفید هستند.

راه‌های دیگر توصیه شده توسط کوماران ورزش منظم روزانه و سبک زندگی پرتحرک، مراقبت از دندان‌ها و لثه‌ها، ترک سیگار و خواب مناسب و دوری از استرس است.

منبع: اطلاعات انلاین