بدون تردید برانکو ایوانکوویچ نامی جدانشدنی از فوتبال ایران محسوب می‌شود. چهره بزرگی که با تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های ۲۰۰۴ سوم شد و ما را به جام جهانی ۲۰۰۶ رساند اما داستانش به همین‌جا ختم نشد چون روزهای بسیار خوبی را با پرسپولیس نیز سپری کرد. برانکو نهم بهمن سال ۱۳۹۲ در […]

بدون تردید برانکو ایوانکوویچ نامی جدانشدنی از فوتبال ایران محسوب می‌شود. چهره بزرگی که با تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های ۲۰۰۴ سوم شد و ما را به جام جهانی ۲۰۰۶ رساند اما داستانش به همین‌جا ختم نشد چون روزهای بسیار خوبی را با پرسپولیس نیز سپری کرد.

برانکو نهم بهمن سال ۱۳۹۲ در مقطعی که هنوز کسی نمی‌دانست روزی به عنوان سرمربی پرسپولیس به ایران باز می‌گردد، در گفت‌وگوی اختصاصی با زیرنویس بازگشت خودش را پیش‌بینی کرد و به همکار ما گفت: پیگیر اخبار فوتبال ایران هستم و خاطرات بسیار خوبی از زندگی در کشور شما دارم. البته نسل بازیکنان ملی‌پوش در قیاس با دورانی که من هدایت تیم ایران را بر عهده داشتم تا حد قابل ملاحظه‌ای عوض شده است. الان اسم تعدادی از ملی‌پوشان ایران را نمی‌دانم اما شرایط کلی فوتبال شما را دنبال می‌کنم و خیلی خوشحالم که به جام جهانی ۲۰۱۴ رسیدید.

برانکو در ادامه صحبت‌هایش به ماجرای پیش‌آمده میان کارلوس کیروش و مهدی رحمتی هم اشاره کرد و با تاکید بر این‌که تصمیم سرمربی وقت تیم ملی پیرامون کاپیتان آن زمان استقلال درست بوده است تصریح کرد: کیروش مربی بادانشی است و به نظرم تصمیمی که در مورد مهدی رحمتی گرفت در نهایت به صلاح تیم ملی ایران بود.

سرمربی اسبق تیم ملی ایران در لابه‌لای مصاحبه مذکور از تصمیم خودش در مورد نیمکت‌نشین کردن علی دایی در بازی پرتغال هم دفاع کرد و گفت: علی دایی بدون شک بزرگترین چهره فوتبال ایران بوده و شایسته همه‌گونه احترام است. او قبل از آغاز جام جهانی ۲۰۰۶ به واسطه مسابقات متعدد باشگاهی نتوانست به خوبی ریکاوری کند به همین خاطر در جام جهانی فشار جسمی و روحی بسیار زیادی روی او بود. من در جام جهانی ۲۰۰۶ هنگام بازی ایران مقابل پرتغال علی دایی را به خاطر خستگی نیمکت‌نشین کردم و همچنان معتقدم تصمیم درستی بود که در آن مقطع گرفتم.

حمایت برانکو از کیروش

منبع: خبـر ورزشی