تیلور سویفت می‌تواند تأثیر زیادی روی رأی دادن آمریکایی‌ها در انتخابات ریاست جمهوری این کشور بگذارد. به طوری که یک پنجم رأی‌دهندگان می‌گویند که «احتمالاً» به نامزدی که سویفت از او حمایت می‌کند، رأی خواهند داد. تأثیر قابل توجه این پاپ‌استار بر فرهنگ عامه ممکن است سرنوشت کاخ سفید را تعیین کند، به ویژه با […]

 تیلور سویفت می‌تواند تأثیر زیادی روی رأی دادن آمریکایی‌ها در انتخابات ریاست جمهوری این کشور بگذارد. به طوری که یک پنجم رأی‌دهندگان می‌گویند که «احتمالاً» به نامزدی که سویفت از او حمایت می‌کند، رأی خواهند داد.

تأثیر قابل توجه این پاپ‌استار بر فرهنگ عامه ممکن است سرنوشت کاخ سفید را تعیین کند، به ویژه با توجه به این که رأی‌دهندگان جدید نسل Z امسال به رای‌دهندگان آمریکا ملحق می‌شوند.

تاثیر تیلور سویفت روی نتایج انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا

در یک نظرسنجی که اخیراً برگزار شده، ۱۸ درصد از رای‌دهندگان اظهار کرده‌اند که احتمال بیشتری دارد به نامزد مورد تأیید تیلور سویفت رأی دهند.

تأثیر وی بیشتر در میان رأی‌دهندگان زیر سن ۳۵ سال قابل مشاهده بوده است.

در انتخابات سال ۲۰۲۴ آمریکا، ۸ میلیون رای‌دهنده جدید حضور خواهند داشت و در مجموع ۴۱ میلیون رای‌دهنده نسل Z که بسیاری از آن‌ها تحت تأثیر افراد مشهور و رسانه‌های اجتماعی هستند، در این انتخابات شرکت خواهند کرد.

با این حال، ۱۷ درصد از شرکت‌کنندگان گفته‌اند که احتمال کمتری دارد به نامزد مورد حمایت سویفت رأی دهند که می‌تواند خبر بدی برای جو بایدن دموکرات باشد.

اگرچه سویفت هرگز علناً نگفته که به چه کسی رأی خواهد داد، اما در سال ۲۰۲۰ گفته بود که می‌خواهد با رأی خود ترامپ را از کاخ سفید بیرون کند.

در مجموع ۵۵ درصد از شرکت‌کنندگان اظهار کرده‌اند که بی طرف هستند و تحت تأثیر کسی قرار نخواهند گرفت.

این داده‌ها حاصل نظرسنجی از ۱,۵۰۰ نفر بوده که ۴۵ درصد از آن‌ها گفته‌اند تیلور را دوست دارند و ۵۴ درصد اظهار کرده‌اند که طرفدار او نیستند.۶ درصد گفته‌اند که هرگز نام این خواننده میلیاردر را نشنیده‌اند.

محبوبیت سویفت در ۱۲ ماه گذشته به اوج خود رسیده است. او در سال ۲۰۲۳ به عنوان «شخص سال» مجله تایم انتخاب شد و تور موفق Eras را برگزار کرد که بیش از یک میلیارد دلار درآمد داشت.

جیمز هاگرتی، مشاور ارتباطات گفته است:

سویفت بر فرهنگ عامه، ورزش و اقتصاد کل مناطق ایالات متحده تأثیر گذاشته است.

او بسیار بااستعداد و محبوب بوده و در فرهنگ پاپ ریشه دوانده است. هیچ کسی از نظر شهرت به او نزدیک نیست.

قدرت سلبریتی‌ها در انتخابات به صورت قابل توجهی افزایش یافته است. در دنیایی پر از پیام‌های مختلف، این صدا‌ی افراد مشهور است که بیشتر از همه شنیده می‌شود.

تیلور سویفت که اغلب از اظهار نظر‌های سیاسی خودداری می‌کند، قبلاً از دونالد ترامپ جمهوری‌خواه انتقاد کرده بود

او ترامپ، رئیس‌جمهور وقت را متهم کرد که در تمام دوران ریاست جمهوری خود در سال ۲۰۲۰ «آتش تفکر برتری سفیدپوستان و نژادپرستی را برافروخته است».

سویفت در شبکه‌های اجتماعی به اظهارات ترامپ در مورد قتل جورج فلوید انتقاد کرد.

در ماه‌های اخیر، دونالد ترامپ به رابطه عاشقانه جدید این ستاره موسیقی پاپ واکنش نشان داده است.

نامزد پیشتاز جمهوری‌خواه به این زوج تبریک گفت، اما به سرعت پیش‌بینی کرد که ممکن است رابطه آن‌ها دوام نیاورد. برای هر دوی آن‌ها بهترین‌ها را آرزو می‌کنم. امیدوارم که از زندگی خود لذت ببرند؛ شاید با هم، شاید نه. به احتمال زیاد نه.

سویفت در یکی از استوری‌هایش در اکانت اینستاگرام خود، از طرفدارانش خواست تا از حق دموکراتیک خود برای رأی دادن استفاده کنند.

به نظر می‌رسد که طرفداران او به توصیه‌هایش توجه کرده‌اند. زیرا پس از این استوری تعداد کاربرانی که به سایت Vote.org وارد شدند، در طول یک ساعت ۱,۲۲۶ درصد افزایش یافت.

با توجه به تأثیرگذاری قابل توجه سویفت روی طرفدارانش، رئیس جمهور سابق ایالات متحده باید بیشتر به روابط خود با این خواننده مشهور اهمیت دهد.

روزیاتو

+