به گزارش خبرنگار مهر، اداره کل هواشناسی استان فارس با هشدار سطح زرد، پایان هفته‌ای بارانی را برای این استان پیش بینی کرده است. فعالیت سامانه بارشی از ظهر پنج شنبه ۱۲ بهمن در استان فارس آغاز و تا پایان اواخر وقت جمعه ادامه پیدا می‌کند. این سامانه با گاهی رگبار و رعد و برق […]

به گزارش خبرنگار مهر، اداره کل هواشناسی استان فارس با هشدار سطح زرد، پایان هفته‌ای بارانی را برای این استان پیش بینی کرده است.

فعالیت سامانه بارشی از ظهر پنج شنبه ۱۲ بهمن در استان فارس آغاز و تا پایان اواخر وقت جمعه ادامه پیدا می‌کند.

این سامانه با گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و در مناطق کوهستانی و سردسیر شمال فارس با بارش برف و تگرگ همراه است.

بارش‌ها در روز پنجشنبه تمام مناطق استان به ویژه مناطق شمال غربی و غربی و جنوبی در شهرستان‌های نورآباد ممسنی، رستم، سپیدان، کازرون، کوه چنار، فیروزآباد، فراشبند، لار، اوز، گراش، لامرد، مهر، داراب و زرین دشت را در بر می‌گیرد.

همچنین در روز جمعه نیز باراش باران تمام مناطق استان به ویژه مناطق غربی و جنوبی پیش بینی شده است.

بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، لغزندگی و کاهش دید جاده‌ها در مناطق سردسیر و کوهستانی، احتمال اصابت صاعقه، وزش باد شدید و احتمال خیزش گردوخاک، احتمال سقوط تابلوهای تبلیغاتی و سازه‌های موقت و احتمال یخ زدگی در سطح از مخاطرات احتمالی در جریان بارندگی آخر هفته در استان فارس است.

احتیاط در سفرهای برون شهری بویژه در آزادراه شیراز اصفهان، احتیاط و امتناع از رفت و آمد و ترددهای غیر ضروری، به همراه داشتن وسایل ایمنی و گرمایش مناسب در وسایل نقلیه، احتیاط و امتناع از هر گونه فعالیت‌های کوهنوردی و آمادگی سازمان‌های امدادی و شهرداری‌ها از توصیه‌های هواشناسی استان فارس است.

همچنین برای جمعه شب و پس از عبور سامانه بارشی کاهش دما پیش بینی شده است.

منبع: مـهر