تیم ملی فوتبال کشورمان در حالی راهی جام ملت‌های ۲۰۱۱ قطر شد که کاملا مشخص بود بازیکنان و افشین قطبی رابطه خوبی با یکدیگر ندارند و اغلب آن‌ها به‌نوعی فقط روی حساب اعتبار تیم ملی همدیگر را تحمل می‌کنند. متاسفانه همان‌طور که اغلب کارشناسان تصور می‌کردند ما در جام ملت‌های ۲۰۱۱ موفق نشدیم و تیم […]

تیم ملی فوتبال کشورمان در حالی راهی جام ملت‌های ۲۰۱۱ قطر شد که کاملا مشخص بود بازیکنان و افشین قطبی رابطه خوبی با یکدیگر ندارند و اغلب آن‌ها به‌نوعی فقط روی حساب اعتبار تیم ملی همدیگر را تحمل می‌کنند. متاسفانه همان‌طور که اغلب کارشناسان تصور می‌کردند ما در جام ملت‌های ۲۰۱۱ موفق نشدیم و تیم ملی با شکست مقابل کره جنوبی در مرحله یک‌چهارم نهایی این مسابقات از گردونه جام ملت‌ها حذف شد.

پس از پایان کار تیم ملی در قطر و بازگشت به ایران، جواد نکونام بازیکن آن زمان اوساسونا اسپانیا و سرمربی کنونی استقلال که اتفاقا حالا هم به خاطر مصاحبه‌ تند علیه مدیرعامل آبی‌ها حسابی خبرساز شده، در گفت‌وگویی اختصاصی با زیرنویس علنا مقابل افشین قطبی موضع گرفت. نکونام با صراحت از سرمربی اسبق پرسپولیس انتقاد کرد و گفت: امیدوارم تیم ملی صاحب یک سرمربی معتبر شود چون متاسفانه آقای قطبی در حد تیم ایران نبود. او با بچه‌ها رفتار خوبی نداشت و حتی در بین دو نیمه بازی ایران و کره جنوبی داخل رختکن آمد و به بازیکنان بد و بیراه گفت. این روزها خیلی از من انتقاد می‌شود که در جام ملت‌ها خوب کار نکردم ولی باید از سرمربی تیم بپرسید که چرا چنین شرح وظایفی برای من و تعداد زیادی از بازیکنان در نظر گرفته بود! برای مثال یک بار به من گفت تو از محدوده‌ای که برایت تعریف شده بود ۲۰ سانتی‌متر خارج شدی!

نکونام ادامه داد: او در اردوی قبل از جام ملت‌ها باعث ناراحتی حسین کعبی و مهدی رحمتی شد، با ستار زارع بد برخورد کرد و حنیف عمران‌زاده را هم پس از بازی با برزیل خط زد. قطبی قبل از جام ملت‌ها در جریان اردوی قطر اعصاب رحمتی را بر هم زد.

جواد نکونام در پاسخ به سوال زیرنویس که چرا با وجود چنین ماجراهایی و حذف تیم ملی، افشین قطبی توسط ژاپنی‌ها انتخاب شد و به سرمربی‌گری شیمیزو رسید نیز تصریح کرد: فوتبال ایران همچنان در آسیا معتبر است و هرکس سرمربی ما شود می‌تواند برای خودش اعتبار دست و پا کند. افشین قطبی از صدقه سر تیم ملی ایران با ژاپنی‌ها قرارداد بست.

مصاحبه نکونام علیه قطبی

منبع: خبـر ورزشی