به گزارش دیجیاتو، مرورگر مایکروسافت گزینه‌ای دارد که می‌توانید از طریق آن اطلاعاتی مانند برگه‌های باز و تاریخچه را به گوگل کروم انتقال دهید. همچنین وقتی برای اولین‌بار از مایکروسافت اج استفاده کنید، این مرورگر برای یکپارچه‌سازی اطلاعات از شما اجازه همگام‌سازی با مرورگرهای دیگر را می‌گیرد. همین گزینه در تنظیمات فایرفاکس هم وجود دارد. […]

به گزارش دیجیاتو، مرورگر مایکروسافت گزینه‌ای دارد که می‌توانید از طریق آن اطلاعاتی مانند برگه‌های باز و تاریخچه را به گوگل کروم انتقال دهید. همچنین وقتی برای اولین‌بار از مایکروسافت اج استفاده کنید، این مرورگر برای یکپارچه‌سازی اطلاعات از شما اجازه همگام‌سازی با مرورگرهای دیگر را می‌گیرد. همین گزینه در تنظیمات فایرفاکس هم وجود دارد.

تا اینجا همه‌چیز قانونی و صحیح است، اما مشکل از آنجایی شروع می‌شود که مایکروسافت اج کاری ندارد که شما این گزینه را فعال یا غیرفعال کرده‌اید. این مرورگر داده‌های کاربر را از طریق مرورگرهای دیگر مثل گوگل کروم به‌سرقت می‌برد. براساس گزارش «تام وارن» از The Verge، مایکروسافت اج پس از به‌روزرسانی‌های اخیر ویندوز، سایت‌های بازشده در برگه‌های کروم را بدون اجازه به حافظه انتقال می‌دهد. بسیاری از کاربران همین سرقت اطلاعات را گزارش کرده‌اند. البته این مرورگر به‌تازگی با راه‌اندازی خودکار، بدون اطلاع کاربر این گزینه را فعال می‌کند و همین موضوع مهر تأییدی بر ادعای کاربران است.

سرقت اطلاعات کاربران مایکروسافت اج بدون اجازه!

سرقت اطلاعات گوگل کروم؛ اقدام عمدی یا سهوی مایکروسافت اج؟

از آنجایی که هنوز مایکروسافت نسبت به این موضوع واکنشی نشان نداده است، می‌توانیم حدس بزنیم که این مسئله تنها اشکال نرم‌افزاری یا غیرعمدی است. در هر صورت، مرورگر اج درحال‌حاضر به حریم خصوصی کاربران احترام نگداشته است.

به‌تازگی این مرورگر پس از کروم، در رتبه دومین مرورگر دسکتاپ محبوب کاربران قرار گرفت. قبلاً مرورگر سافاری با اختلاف اندکی رتبه دوم را دراختیار داشت، اما مایکروسافت اج توانست این رتبه را از آن خود کند. بنابراین، سرقت اطلاعات کاربران توسط مایکروسافت اج، تأمل‌برانگیز و عجیب به‌نظر می‌رسد. باید ببینیم که این موضوع در افت رتبه محبوبیت این مرورگر در آینده تاثیر می‌گذارد یا خیر.

۲۲۷۲۲۷

منبع: خبـرآنلاین