پیروزخواه: نه ما شناختی از حریفان‌مان داریم و نه حریفان از ما
پیروزخواه: نه ما شناختی از حریفان‌مان داریم و نه حریفان از ما

علی پیروزخواه، سرمربی تیم ملی واترپلو زیر ۱۸ سال ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی زیرنویس، با ارائه توضیحاتی در خصوص نحوه انتخاب واترپلوئیست‌ها برای دعوت به اردوی پیش از رقابت‌های قهرمانی آسیا فیلپین، اظهار داشت: در آغاز کار ۵۰ بازیکن توسط کمیته فنی دعوت شدند و طی دو هفته بررسی‌هایی که انجام شد، ۲۵ […]

علی پیروزخواه، سرمربی تیم ملی واترپلو زیر ۱۸ سال ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی زیرنویس، با ارائه توضیحاتی در خصوص نحوه انتخاب واترپلوئیست‌ها برای دعوت به اردوی پیش از رقابت‌های قهرمانی آسیا فیلپین، اظهار داشت: در آغاز کار ۵۰ بازیکن توسط کمیته فنی دعوت شدند و طی دو هفته بررسی‌هایی که انجام شد، ۲۵ نفر در اردو باقی ماندند. از دوم دی ماه شروع به کار کردیم و در ادامه چند بازیکن از این تعداد کم شد و در حال حاضر ۱۷ نفر در اردو هستند. این ۱۷ بازیکن باقی مانده برترین‌های ایران در این رده سنی هستند که از چندین استان کشور انتخاب شدند. 

وی افزود: خدا را شکر تیم خوبی داریم، اما این تیم تجربه بازی در کشورهای مختلف را ندارد، جز یک بازیکن که در تورنمنت جهانی رومانی حضور داشت و نگرانی‌مان هم در خصوص تجربه بازیکنان است. برای افزایش تجربه بازیکنان‌مان، بازی‌های تدارکاتی با باشگاه‌های کشور از جمله تیم‌های نفت و گاز امیدیه، دانشگاه آزاد اسلامی، رعد پدافند و … که جز برترین‌های لیگ برتر کشورمان هستند برگزار کردیم تا بتوانیم اردو را به بهترین شکل ممکن پیش ببریم.

سرمربی تیم ملی واترپلو زیر ۱۸ سال کشور در خصوص مسابقات پیش‌رو گفت: به علت همه‌گیری ویروس کرونا مسابقات در این رده سنی حدود ۵ سال برگزار نشد، در نتیجه نه ما شناختی از حریفان‌مان داریم و نه حریفان شناختی از ما دارند. بنابراین تمام تلاش‌مان این است که روی نقاط قوت خودمان کار کنیم و تمرکزمان را بر روی تیم خودمان بگذاریم. قاعدتاً سعی‌مان برای بهترین عنوان است و امیدواریم نتیجه خوبی را هم برای کشور و هم فدراسیون رقم بزنیم. 

پیروزخواه ادامه داد: ما تیم‌های بزرگسالان را آنالیز و بررسی می‌کنیم تا پی ببریم چه تاکتیک‌ها و تکنیک‌هایی را انجام می‌دادند، زیرا با توجه به بازی‌های آسیایی که بزرگسالان در آن شرکت کرده بودند همان طرز فکر و روند را در رده سنی جوانان و نوجوانان هم اجرا می‌کنند و برنامه‌ها آنها شبیه به بزرگسالان است. 

پیروزخواه در رابطه با شرایط و روند برگزاری اردو بیان داشت: از آنجایی که بیشتر بازیکنان‌مان در لیگ برتر بازی می‌کنند و پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها باید بازیکنان را در اختیار باشگاه‌ها قرار دهیم، هفته‌ای ۱۰ جلسه تمرین داریم از شنبه صبح تا چهارشنبه بعد از ظهر و این جلسات تمرینی که شامل برنامه بدنسازی و تمرین تاکتیک‌ها و تکنیک‌ها می‌شود همواره انجام می‌شود و مورد بررسی ما قرار می‌گیرد که خدا را شکر ورزشکاران با وجود درس و بیماری که برخی مواقع گریبان‌گیر می‌شود منظم بودند و غیبت زیادی نداشتند.  

- پیروزخواه: نه ما شناختی از حریفان‌مان داریم و نه حریفان از ما

وی ایران را جز قدرت‌های برتر آسیا دانست و اظهار داشت: حریفان اصلی ایران در فیلیپین قدرت‌های برتر آسیا مانند ژاپن، چین و قزاقستان هستند ولی زمانی که خودم در تیم بازی می‌کردم، تجربه این را داشتم که ازبکستان و یا تیم‌های سطح پایین‌تر هم قهرمان شوند، زیرا در رده‌های سنی علاوه بر قدرت‌های برتر تیم‌هایی هستند که بتوانند فعالیت خوبی داشته باشند و نتیجه قابل قبولی را کسب کنند. 

سرمربی تیم ملی واترپلو زیر ۱۸ سال ایران افزود: متاسفانه تا به الان تیم‌های شرکت کننده در مسابقات مشخص نشده است و خودم شخصاً پیگیری‌هایی از طریق روابط بین‌الملل فدراسیون انجام دادم، اما هنوز اطلاعاتی از تیم‌های شرکت کننده و حریفان به دستمان نرسیده است.

پیروزخواه در خصوص تامین امکانات از سوی فدراسیون گفت: از لحاظ سطح امکانات ۱۰۰در صد کامل نیستیم ولی خداراشکر نسبت به بودجه محدودی که در اختیار فدراسیون قرار می‌گیرد امکانات قابل قبول و خوبی را برایمان فراهم کردند؛ کما اینکه رضوانی پیگیر این موضوع بود که پیش از مسابقات اعضای تیم یک سفر تدارکاتی و اردو به مالزی داشته باشد ولی به خاطر مسائل ویزا و یک سری مشکلات دیگر این اتفاق میسر نشد. 

وی در پایان ضمن تشکر ویژه از حمایت‌های رئیس فدراسیون، افزود: از تمام همکارانم در شهرستان‌ها و باشگاه‌ها که توانستند نوجوانان با استعدادی را پرورش دهند و در اختیار تیم ملی قرار دهند بسیار سپاسگزارم؛ همینطور از کادر تیم و خاکبان، رئیس کمیته فنی واترپلو که در فدراسیون تیم را همه جانبه حمایت می‌کنند بسیار تشکر می‌کنم. هر نتیجه‌ای کسب کنیم حاصل تلاش‌های تمام همکارانم در سراسر کشور است. 

پایان پیام/





منبع: فارس