پیشنهاد خرید بلوکی گواهی‌ها همچنین کارمندان این بانک به مراجعان پیشنهاد می‌دادند که همه پول خود را صرف خرید یک گواهی نکنند؛ بلکه آن را در بلوک‌های کوچک‌تر تقسیم‌بندی‌کنند. نکته دیگری که این بانک به آن اشاره کرد، معاف از مالیات‌بودن این سپرده‌ها، امکان استفاده از آن به‌عنوان وثیقه و علی‌الحساب‌بودن سود آن بود، به […]

- چرا بعضی بانکها نرخ جدید 30 درصدی سود بانکی را به تعویق می اندازند؟

پیشنهاد خرید بلوکی گواهی‌ها

همچنین کارمندان این بانک به مراجعان پیشنهاد می‌دادند که همه پول خود را صرف خرید یک گواهی نکنند؛ بلکه آن را در بلوک‌های کوچک‌تر تقسیم‌بندی‌کنند. نکته دیگری که این بانک به آن اشاره کرد، معاف از مالیات‌بودن این سپرده‌ها، امکان استفاده از آن به‌عنوان وثیقه و علی‌الحساب‌بودن سود آن بود، به این‌معنی که ممکن است در زمان سررسید ‌سود بیشتری به افراد تعلق گیرد.

یک بانک: عجله کنید!

یکی از نکات مهم در اولین روز از اجرایی‌شدن بخشنامه صدور گواهی سپرده، بالابودن نسبی استقبال از این سیاست جدید بود. علاوه‌بر اینکه بسیاری از افراد در فضای‌مجازی از شیوه و بانک‌های صادرکننده این گواهی‌ها می‌پرسیدند؛ یک بانک به مراجعان تاکید می‌کرد که ممکن است به دلیل استقبال، سقف میزان صدور این گواهی‌ها در چند روز پر شود. در این‌صورت اگر بانک‌مرکزی پرشدن این سقف را اعلام کند؛ بانک‌ها این فرآیند را متوقف خواهند کرد. در چنین شرایطی بانک‌ به افراد پیشنهاد می‌کرد که اگر قصد سپرده‌گذاری دارند، هرچه سریع‌تر جهت انجام آن اقدام کنند.

یکی از نکات مهمی که در این زمینه به آن اشاره می‌شود؛ استفاده از ظرفیت نظام بانکی برای جذب سرمایه‌های مردم است، زیرا به دلیل ریسک‌های سیاسی، نوسانات بازارها چندان قابل‌پیش‌بینی نیست اما نظام بانکی همواره به‌عنوان یک پناهگاه امن برای سرمایه‌های مردم درنظر گرفته می‌شود. در چنین شرایطی افزایش نرخ سود سپرده و نزدیک‌شدن آن به نرخ تورم می‌تواند جذابیت این بازار را افزایش دهد. البته این موضوع نیازمند تداوم اجرای این سیاست و همچنین اطلاع‌رسانی دقیق‌ و شفاف‌تر درباره جزئیات آن است.

۲۳۳۰۲

منبع: خبـرآنلاین