قبیله ودابا در آفریقا جامعه‌ای منحصربه‌فرد در آداب و رسوم محسوب می‌شوند. روزنامه اخبار الیوم مصر، در گزارشی از این قبیله نوشت: «این قبیله که یکی از عجیب‌‌ترین قبایل جهان است در دولت چاد زندگی می‌کنند و برخی از آداب و رسوم آن‌ها عجیب و حتی وحشتناک است.     در این قبیله رسم است […]

قبیله ودابا در آفریقا جامعه‌ای منحصربه‌فرد در آداب و رسوم محسوب می‌شوند. روزنامه اخبار الیوم مصر، در گزارشی از این قبیله نوشت: «این قبیله که یکی از عجیب‌‌ترین قبایل جهان است در دولت چاد زندگی می‌کنند و برخی از آداب و رسوم آن‌ها عجیب و حتی وحشتناک است.

 

در این قبیله‌ آرایش مخصوص مردان است

 

در این قبیله رسم است که مردان از لوازم آرایش استفاده و بهترین لباس‌های خود را به تن می‌کنند و به طور مستمر موهایشان را آرایش می‌کنند، کاری که معمولا از زنان انتظار می‌رود.

 

با این حال در قبیله ودابا مردان تمام این کارها را برای جذب شریک زندگی انجام می‌دهند.

 

قبیله مذکور سالی یک بار جشنواره‌ای برگزار می‌کند که به جشنواره سرقت همسر معروف است و در آن مردان بهترین لباس‌های خود را به تن می‌کنند و با انجام سلسله‌ رقص‌های سنتی می‌کوشند تا نظر جنس مخالف قبیله را به خود جلب کنند.

 

در این قبیله‌ آرایش مخصوص مردان است

 

مردان برای انجام این کار پرهای پرندگان را در موهای خود جا می‌دهند و برای بلندتر نشان دادن خود کلاه‌‌هایی به سر می‌کنند، جلوی موهایشان را می‌تراشند و موهای پشت سر خود را می‌بافند و معمولا بین موهای خود از مهره‌های مختلف رنگی استفاده می‌کنند.

 

طبق آداب و رسوم این قبیله در این جشنواره زنان می‌توانند همسر فعلی خود را ترک کنند و نزد مردی که نظرشان را جلب کرده بروند و این بدان معنی است که مردان در این قبیله می‌توانند چند همسر داشته باشند.»

دیده بان

+