زیرنویس، گروه استان‌ها: حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور به همراه هیأت دولت امروز و فردا (پنج شنبه و جمعه) برای بهره‌برداری از یکهزار و ۳۲ طرح عمرانی به ارزش هزار و ۵۰ میلیارد ریال میهمان مردم هرمزگان است. افتتاح ۲ بیمارستان و تعدادی طرح بهداشتی و درمانی، تکمیل برخی پروژه‌های ریلی نیمه تمام، تأمین […]

زیرنویس، گروه استان‌ها: حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور به همراه هیأت دولت امروز و فردا (پنج شنبه و جمعه) برای بهره‌برداری از یکهزار و ۳۲ طرح عمرانی به ارزش هزار و ۵۰ میلیارد ریال میهمان مردم هرمزگان است.

افتتاح ۲ بیمارستان و تعدادی طرح بهداشتی و درمانی، تکمیل برخی پروژه‌های ریلی نیمه تمام، تأمین تجهیزات آزمایشگاهی در دانشگاه‌های استان، تکمیل و تجهیز مجتمع توانبخشی ایثارگران، تکمیل، بازسازی و تجهیز پروژه‌های نیمه تمام ورزشی، اجرای طرح‌های هادی روستایی و ایمن‌سازی روستاهای در معرض خطر، اجرای طرح‌های کشاورزی، تکمیل و تجهیز مجتمع‌های فرهنگی و تکمیل و بهره برداری از کتابخانه مرکزی بندرعباس از جمله برنامه‌های دومین سفر استانی رئیس جمهور به استان هرمزگان است.


اخبار رئیس جمهور و وزرا را در زیر بخوانید.


۱۲:۰۸ نخستین شهرهای ساحلی خلیج فارس و مکران در هرمزگان ایجاد می‌شود

- رییسی: مردم به زودی شاهد حرکت جهادی در هرمزگان خواهند بود |

مهرداد بذرپاش در مراسم آغاز عملیات اجرایی نخستین شهر ساحلی کشور در هرمزگان افزود: شهرهای ساحلی خلیج‌فارس و مکران در استان هرمزگان امروز عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود اولین شهرهای ساحلی است که در کشور احداث خواهند شد.

بذرپاش با اشاره به اینکه شرکای راهبردی خوبی برای احداث این شهرها انتخاب شده‌اند عنوان کرد: یکی از بانک‌های عامل یکی از شرکای ما برای احداث این شهرها است و تاکنون این بانک کارهای مهمی در ساخت مسکن و طرح نهضت ملی مسکن در کشور انجام داده است.

وی با تقدیر از بانک مشارکت کننده در ساخت شهر ساحلی خلیج‌فارس خاطرنشان کرد: ساخت این شهر با سرعت انجام شود تا بتوان جمعیت مورد نظر را در آن ساکن کرد.


۱۱:۵۹ عملیات اجرایی ۲ شهر ساحلی جدید در هرمزگان آغاز شد

عملیات اجرایی فاز نخست ۲ شهر جدید ساحلی خلیج‌فارس و مَکُران مرکزی به ظرفیت ۱۰ هزار واحد با حضور وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسؤولان در بندرعباس آغاز شد.

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید ایران در حاشیه آغاز عملیات اجرایی این شهرهای جدید ساحلی در بندرعباس گفت: شهرهای جدید ساحلی خلیج‌فارس و مَکُران مرکزی به عنوان شهرهای پیشرو از مجموعه ۲۷ نقطه شهرهای جدید ساحلی جنوب کشور با کارکردهای مبتنی بر اقتصاد درپایه هستند که امروز فاز اول آن به ظرفیت ۱۰ هزار واحد با مشارکت بانک مسکن، گروه سرمایه‌گذاری مسکن و شرکت عمران شهرهای جدید و با دستور مقام عالی وزارت عملیات اجرایی آن در هرمزگان آغاز شد.

سعید غفوری افزود: شهر جدید خلیج‌فارس و هم شهر جدید ارکان مرکزی، شهرهای اقتصادی ساحلی با کارکرد سکونتی فعالیتی هستند.

متن کامل را اینجا بخوانید.


۱۱:۵۲ رتبه نخست هرمزگان در نهضت احیای کارخانجات تعطیل

رئیس‌جمهور با حضور در جشن احیای ۶۱۰ واحد راکد تولیدی و صنعتی استان هرمزگان افزودند: استان هرمزگان رتبه نخست را در نهضت احیا کارخانجات تعطیل دارد و بیش از ۶۰۰ کارخانه در استان هرمزگان احیا شده است

در مساله نهضت احیای کارخانجات تعطیل و نیمه‌تعطیل گام‌های خوبی برداشته شده و به هر استانی که سفر می‌کنیم این موضوع مشهود است.


۱۱:۴۱ رئیسی: ۶۱۰ واحد تولیدی راکد در هرمزگان احیا شد

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری کشورمان پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم احیای ۶۱۰ واحد تولیدی و صنعتی استان هرمزگان، اظهار داشت: امروز دو رویداد مهم احیای کارخانجات و کارگاه‌های نیمه تعطیل و خرسندی صیادان منطقه را جشن می‌گیریم که این خوشحالی، خوشحالی همه ما است.

وی افزود: برخی از صیادان امروز از معطلی ۲۰ ساله برای دریافت مجوز صیادی سخن گفتند اما امروز با همت مردم شاهد صدور ۱۲ هزار مجوز صیادی در کشور هستیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه مردم این استان از زمان حضور متجاوزانه پرتغالی‌ها تا دوره پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و دفاع مقدس همواره مقاومت و ایمان مردم خود را نشان داده‌اند و نثار صدها شهید و جانباز و آزاده در هرمزگان گواهی بر این مدعا است.

آیت الله رئیسی ادامه داد: امروز کارهای بزرگی به دست نیروهای جهادی و انقلابی ما رقم می‌خورد و باید از وزیر جهاد کشاورزی، اقتصاد و استاندار جهادی آقای دوستی صدور ۱۲ هزار مجوز صیادی تشکر کرد که آرامش را به خانواده‌های صیادی باز گرداندند.

متن کامل را اینجا بخوانید.


۱۱:۳۹ خوش آمدگویی به حجت الاسلام رئیسی به سبک صیادان هرمزگانی


۱۱:۰۳ سفر دو وزیر به جاسک و بندر لنگه

در ادامه سفر هیأت دولت به استان هرمزگان احمد وحیدی وزیر کشور و صحرایی وزیر آموزش و پرورش نیز صبح امروز به ترتیب وارد جاسک و بندرلنگه شدند.

بازدید از طرح‌های بندری جاسک از برنامه‌های سفر احمد وحیدی به شرق هرمزگان است.

همچنین صحرایی وزیر آموزش و پرورش صبح امروز در حال دیدار با معلمان، فرهنگیان و دانش آموزان شهرستان بندرلنگه است.

رئیس جمهور و وزرا عصر جمعه در بندرعباس تشکیل جلسه می‌دهد تا شورای برنامه ریزی را برگزار و درباره مصوبات سفر، تصمیم‌گیری کنند.


۹:۵۹ جذب ۱۰۵ هزار میلیارد تومان برای اجرای مصوبات سفر اول به هرمزگان

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در بدو ورود به استان هرمزگان در فرودگاه بین المللی شهدای پرواز ۶۵۵ بندرعباس گفت: هرمزگان ظرفیت‌های های بسیار خوبی در زمینه اقتصاد دریا محور، گردشگری، کشاورزی و صنعتی دارد.

رئیسی افزود: دور نخست سفر به هرمزگان به ضرورت‌های استان اختصاص داشت و با تلاش استاندار و مدیران دلسوز استان گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شد.

وی گفت: صدها طرح با جذب ۱۰۵ هزار میلیارد تومان اعتبار به سامان رسیده است که در این سفر دو روزه به آنها سرکشی و رسیدگی خواهیم کرد.

رئیس جمهور افزود: این طرح‌ها زمینه اشتغال، تولید و خدمت رسانی به مردم عزیز استان را فراهم کرده است.

حجت الاسلام رئیسی گفت: کارهایی در هرمزگان آغاز شده است که در زمان خود به نتیجه می‌رسد و مردم بزودی شاهد یک حرکت جهادی در استان خواهند بود.

وی افزود: در این دور سفر علاوه بر سرکشی به جای جای استان، در زمینه طرح‌ها در شورای اداری تصمیم گیری و برنامه ریزی می‌شود.

رئیس جمهور افزود: برای برنامه‌ها و طرح‌های آینده نیز در شورای عالی تهران تصمیم گیری و به تصویب می‌رسانیم.


۹:۲۷ رئیس جمهور وارد هرمزگان شد

رییسی: مردم به زودی شاهد حرکت جهادی در هرمزگان خواهند بود

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح پنجشنبه با استقبال مسؤولان استانی وارد فرودگاه بندرعباس شد.

دیدار با مردم بندرعباس، افتتاح ۲۲ بسته پروژه‌های مختلف در حوزه‌های راه و شهرسازی، بنادر و دریانوردی، شیلات، کشاورزی، بهداشت و درمان از جمله برنامه‌های این سفر دو روزه خواهد بود.

همچنین دیدار با نخبگان، شرکت در جلسه شورای اداری استان و نشست خبری به عنوان برنامه‌های روز پایانی سفر خواهد بود.


این گزارش تکمیل می شود…

منبع: مـهر