به گزارش خبرنگار خبرگزاری زیرنویس؛ محسن حویزه عصر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه شوش به کارگاه بزرگ زیرساخت و توسعه تبدیل شده است افزود: طی ۶ ماه گذشته ۲۵۰ طرح کوچک و بزرگ با اعتبار ۱۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد در شهرهای شوش، حر و فتح المبین این شهرستان تعریف شده […]

- ۳۶۲ طرح شهری و روستایی در شوش در حال اجراست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری زیرنویس؛ محسن حویزه عصر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه شوش به کارگاه بزرگ زیرساخت و توسعه تبدیل شده است افزود: طی ۶ ماه گذشته ۲۵۰ طرح کوچک و بزرگ با اعتبار ۱۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد در شهرهای شوش، حر و فتح المبین این شهرستان تعریف شده است که بخشی از این طرح های آماده بهره برداری و یا در حال تکمیل است.

فرماندار شوش با بیان اینکه ۲۰۰ خیابان در شهرهای مختلف شوش در ۶ ماهه اخیر در سه شهر این شهرستان اجرا شده است گفت: شوش دارای ۱۱۰ روستاست که در این روستاها نیز ۱۱۲ طرح عمرانی و زیرساختی در حال انجام است که این موجب تحول بزرگ در این مناطق می شود.

اشتغال و تکمیل زیرساخت ها مهمترین مطالبه جوانان شوش است
حویزه با تشریح عملکرد ۶ ماهه خود بر مسوولیت فرمانداری شوش ادامه داد: بیش از ۳۰۰ نشست تخصصی، بازدید میدانی و دیدارهای مردمی در این ۶ ماهه پیرامون مسایل مختلف شوش برگزار شده است.

وی با اشاره به اولویت بندی مسایل شوش تصریح کرد: اشتغال، تکمیل زیرساخت ها، رفع مسایل شرکت ها، لزوم گره گشایی از تعاونی ها و ارتقای زیرساخت های شهری و روستایی مهمترین مطالبه های مردم در این شهرستان است.

فرماندار شوش با بیان اینکه شوش دارای ظرفیت های بسیار گسترده کشاورزی، گردشگری و صنعتی است ادامه داد: اگر چه ظرفیت های زیادی در شهرستان وجود دارد ولی با توجه به پرتعداد بودن جامعه جوان شوش، این ظرفیت ها جوابگوی نیاز اشتغال جوانان نیست.

وی توسعه شرکت های مولد موجود، جذب سرمایه گذار و ایجاد شرکت های مولد، توسعه اشتغال های خرد را سه راهکار ایجاد اشتغال در شوش دانست و افزود: رایزنی هایی در سطح ملی و استانی برای توسعه ظرفیت تولید شرکت های مهم و بزرگ فعال در این شهرستان آغاز شده است که به ثمر رسیدن این پیگیری ها موجب تحول در اشتغال منطقه می شود.

حویزه تصریح کرد: شرکت قند شوش از جمله شرکت های مهم شهرستان است که افزایش ظرفیت از سه هزار تن کنونی به ۱۰ هزار تن را در دستور کار قرار داده است که این اقدام موجب ایجاد ۴۵۰ فرصت شغلی جدید می شود.

۱۳ شرکت برای سرمایه گذاری در شوش اعلام آمادگی کردند
وی با بیان اینکه ۱۳ شرکت برای سرمایه گذاری در شوش اعلام آمادگی کرده است ادامه داد: شرکت تراکتورسازی و شرکت کشت و صنعت قند از جمله شرکت هایی است که برای سرمایه گذاری و احداث کارخانه در شوش اعلام آمادگی کردند که تکمیل پرونده برای طرح در شورای برنامه ریزی خوزستان در حال انجام است.
فرماندار شوش با اشاره به تصویب طرح توجیهی ایجاد مجتمع بزرگ صنایع تبدیلی شوش در شورای برنامه ریزی خوزستان افزود: این مجتمع بزرگ صنایع تبدیلی با سرمایه گذاری بخش خصوصی با اعتبار ۲۰ هزار میلیارد ریال در زمینی به وسعت ۵۰ هکتار طی ۳ سال احداث می شود که این مجتمع نیز بیش از ۶۰۰ فرصت شغلی جدید ایجاد می کند.

وی ادامه داد: بنا به تفاهمی فنی حرفه ای دوره های مهارت آموزی را درجهت ایجاد مشاغل خورد اجرا و جهت واگذاری تسهیلات اشتغال به ادارات و بانک های مربوطه معرفی می کند.

مشکل تعاونی های مسکن شوش درحال پیگیری وباالویت برطرف خواهدشد

حویزه تعاونی های مسکن و گره گشایی از این تعاونی ها را یکی از مطالبه های مهم مردم در شوش دانست و افزود: حل مشکل تمام تعاونی های مسکن به صورت جداگانه وباالویت در دستور کار دستگاه های مختلف قرار گرفت که با تشکیل نشست های متعدد، امروز هیچ تعاونی مسکنی که مشکل آن برطرف نشده باشد، وجود ندارد.

وی ادامه داد: اردیبهشت ماه امسال مسکن های مهر تحویل و پرونده این مسکن ها بسته می شود ضمن اینکه واحدهای مسکونی متعددی نیز دهه فجر امسال تحویل و یا عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

۲ روستای شهیددانش(عمله سیف) و منطقه دوار به شهر شوش الحاق می شود
فرماندار شوش، مشکل مسکن روستای شهید دانش(عمله سیف) را یکی از چالش های جدی و چندین ساله شوش بود که با کار شبانه روزی و تصمیمی گیری برای انجام برخی الحاق ها با همکاری استانداری، این مساله چندین ساله برطرف و واگذاری گام اول آغاز شده است.

حویزه تصریح کرد: روستای عمله سیف(شهید دانش) و منطقه دوار به زودی به شهر شوش الحاق می شود که با این الحاق، تحولی در ارائه خدمات به این ۲ منطقه ارائه می شود

سه زهکش اصلی شوش در حال بهسازی است

وی فعال سازی طرح های نیمه تمام رها شده یکی از پل نظام مافی که چندین سال تعطیل بود گره گشایی شد و بر اساس زمان بندی تعریف شده تکمیل این طرح آغاز شد.

حویزه با اشاره به محل هزینه کرد اعتبارات آلایندگی گفت: شوش دارای سه زهکش اصلی است که به دلیل عبور از بافت اصلی شهر، تعمیر و بهسازی ان نیاز به کار و اعتبار سنگین است که بخش زیادی از عوارض آلایندگی شوش برای بهسازی این زهکش ها هزینه شده است.

وی ادامه داد: امضای تفاهم نامه و تعریف طرح های متعدد عمرانی با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، بسیج سازندگی، بنیاد علوی و بنیاد مستضعفان در حال انجام است که با نهایی شدن این طرح ها، سرمایه گذاری سنگینی برای توسعه شوش عملیاتی می شود.

فرماندار شوش افزود: تا کنون ۱۶ طرح عمرانی در مناطق روستایی و شهری شوش جهادکشاورزی بنیادمسکن ،راه وشهرسازی وشهرداری نهایی و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

تاکسی آبی در شوش راه اندازی می شود
وی با بیان اینکه گره گشایی از مسایل مبتلا به شهرستان با پیگیری شبانه روزی و برخی ابتکارها در حال باز شدن است ادامه داد: ایجاد تاکسی آبی به منظور بهره گیری از ظرفیت عبور رودخانه شاوور از داخل شهر از جمله طرح های ابتکاری تاکسی آبی رودخانه شاووراست که در حال پیگیری است.

حویزه ضمن تشکرازعملکرد برخی شرکت های مستقر در شهرستان دررابطه با اجرای مسئولیت های اجتماعی افزود: شوش شهری جهانی با آثار تاریخی شناخته شده جهانی است که باید از این ظرفیت برای توسعه اشتغال در این شهرستان استفاده شود.

مردم شوش منتظر خبرهای خوب برای بهبود زیرساخت های بهداشتی و درمانی باشند
وی ادامه داد: توسعه و تجهیز بیمارستان نظام مافی شوش، تخصیص ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی تقاطع ورودی شوش و ایجاد تقاطع غیرهمسطح، ارتقای زیرساخت شبکه آب و برق، اجرای فیبرنوری و ۱۰۰ برابر شدن سرعت اینترنت شهرستان از جمله کارهایی است که به ثمر رسیده است.

فرماندار شوش افزود: شوش تنها شهرستان شمال خوزستان است که همچنان شبکه برق آن به صورت سیمی است که تامین کابل های خودنگهدار به صورت جدی در حال انجام است.

تشکیل شورای رسانه ای انتخابات شوش وکرخه فعال شد
فرماندار شوش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل شورای رسانه ای انتخابات شوش وکرخه گفت: اتاق فکر رسانه ای در راستای بسترسازی برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات با حضور فعالان رسانه ای این شهرستان تشکیل شده است.

وی با اشاره به برگزاری رویدادهای فرهنگی در این شهرستان افزود: شوش شهرستانی فرهنگی با تاریخ تمدنی کهن است به همین دلیل برگزاری رویدادهای فرهنگی در این شهرستان مورد تاکید است.

۴۶

منبع: خبـرآنلاین