حالا به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا رسیده‌ایم و باید برای ماندن در قطر ۲۰۲۳ ژاپن را از گردونه این مسابقات کنار بزنیم. تیمی که دقیقاً مانند ایران یکی از مدعیان سنتی قهرمانی در جام ملت‌ها محسوب می‌شود و به احتمال فراوان قهرمان این دوره مسابقات از دل تقابل ایران و ژاپن بیرون […]

حالا به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا رسیده‌ایم و باید برای ماندن در قطر ۲۰۲۳ ژاپن را از گردونه این مسابقات کنار بزنیم. تیمی که دقیقاً مانند ایران یکی از مدعیان سنتی قهرمانی در جام ملت‌ها محسوب می‌شود و به احتمال فراوان قهرمان این دوره مسابقات از دل تقابل ایران و ژاپن بیرون خواهد آمد. آخرین بار که ما در یک بازی رسمی توانستیم ژاپنی‌ها را شکست بدهیم به پنجم فروردین سال ۱۳۸۴ باز می‌گرد.  مسابقه‌ای فوق العاده حساس در چارچوب رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۰۶ که در ورزشگاه آزادی توانستیم ژاپن را با نتیجه دو بر یک شکست بدهیم و وحید هاشمیان ملی پوش کم حرف کشورمان که سابقه بر تن کردن پیراهن پرسپولیس را هم در کارنامه خودش دارد، هر دو گل ایران را به ثمر رساند. همان پیروزی نقش فوق العاده موثری در صعود بی‌دردسر ایران به جام جهانی آلمان ایفا کرد.

از طرف دیگر آخرین گلزن فوتبال ایران مقابل ژاپن هم یک پرسپولیسی محسوب می‌شود. مهدی ترابی که همین حالا نیز در معیت تیم ملی به قطر رفته، ۲۱ مهر ماه سال ۱۳۹۴ در دیداری دوستان مقابل ژاپن که ما میزبان بودیم، توانست دروازه سامورایی‌ها را باز کند و مسابقه با تساوی یک بر یک خاتمه پیدا کرد. حالا امیدواریم پس از چیزی حدود ۱۹ سال بار دیگر بتوانیم در یک دیدار رسمی با بهره‌گیری از ستارگان استقلال و پرسپولیس، ژاپن را شکست بدهیم بدون شک پیروزی در این مسابقه اولویت اول ماست و نام گلزنان تیم ملی ایران اهمیت چندانی ندارد چون در بحث ملی، رنگ‌ها اولویت نیستند.

آخرین بار با گل‌های چه کسی ژاپن را بردیم؟/ این پرسپولیسی نگذاشت در تهران ببازیم

منبع: خبـر ورزشی