مراد محمدی مدیر فنی کشتی مازندران درباره مصدومیت حسن یزدانی گفت: یزدانی بین ۱۰ تا ۱۵ روز از برنامه‌های پزشکی پیش‌بینی شده جلوتر است و حتی می‌تواند پیش از عید نوروز نیز روی تشک بیاید، اما اصلاً لازم نیست عجله کند و بهتر است که بعد از کسب آمادگی کامل، تمرین روی تشک را آغاز […]

- آخرین وضعیت حسن یزدانی پس از عمل جراحی کتف/ زمان بازگشت سوپراستار کشتی ایران مشخص شد

 مراد محمدی مدیر فنی کشتی مازندران درباره مصدومیت حسن یزدانی گفت: یزدانی بین ۱۰ تا ۱۵ روز از برنامه‌های پزشکی پیش‌بینی شده جلوتر است و حتی می‌تواند پیش از عید نوروز نیز روی تشک بیاید، اما اصلاً لازم نیست عجله کند و بهتر است که بعد از کسب آمادگی کامل، تمرین روی تشک را آغاز کند.

حسن یزدانی آبان ماه امسال کتف راست خود را به تیغ جراحان سپرد و پس از ۲ روز استراحت از بیمارستان مرخص شد.
بعد از جراحی حال عمومی قهرمان کشتی ایران خوب گزارش شده بود و اکنون وی باید ادامه روند درمانی خود را طی کند تا برای حضور در بازی‌های المپیک پاریس و کسب دهمین مدال خود، آماده شود.

حسن یزدانی کشتی گیر وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد و برنده مدال طلای المپیک ۲۰۱۶ ریو در وزن ۷۴ کیلوگرم و مدال نقره المپیک ۲۰۲۰ توکیو در وزن ۸۶ کیلوگرم است. یزدانی قهرمان سه دوره مسابقات قهرمانی کشتی جهان در سال‌های ۲۰۱۷، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱، و دارنده سه مدال نقره و یک برنز این مسابقات است.

کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ و ۲ عنوان قهرمانی در مسابقات قهرمانی کشتی آسیا از دیگر افتخارات وی است. وی در سال ۲۰۱۷ از سوی اتحادیه جهانی کشتی به عنوان بهترین کشتی‌گیر سال جهان انتخاب شد و در ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ با گرفتن مدال نقره مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۲۲ در بلگراد، پرافتخارترین کشتی‌گیر تاریخ ایران از نظر تعداد شمارش مدال جهانی و المپیک شد.

بیشتر بخوانید: غول کش ایرانی برترین آزادکار ماه جهان شد

منبع: خبـر ورزشی